SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Marketing usług hotelarskich - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Marketing usług hotelarskich
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-MUH
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Halina Bartkiewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest poznanie zasad i specyfiki marketingu w hotelarstwie, nabycie umiejętności posługiwania narzędziami marketingowymi w działalności hotelarskiej oraz poznanie metod formułowania strategii promocyjnej w działalności hotelarskiej.

Wymagania wstępne

Wiedza i umiejętności z przedmiotów: podstawy marketingu i hotelarstwo.

Zakres tematyczny

Wykłady

  1. Wprowadzenie do problematyki marketingu usług hotelarskich.
  2. Produkt przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu marketingowym.
  3. Cena i polityka cenowa w usługach hotelarskich.
  4. Znaczenie instrumentów promocji-mix w hotelarstwie.
  5. Wykorzystanie brandingu w hotelarstwie.
  6. Personel jako element marketingu w hotelarstwie.
  7. Strategie marketingowe w przedsiębiorstwach hotelarskich.

Ćwiczenia

  1. Omówienie założeń projektu strategii marketingowej dla hotelu. Misja, wizja i cele hotelu wyznacznikiem kierunku strategii marketingowej.
  2. Badanie jakości usług obiektu hotelarskiego za pomocą ankiety.
  3. Analiza usług hotelarskich z wykorzystaniem macierzy BCG i cyklu życia produktu - założenia strategii produktowej.
  4. Formułowanie strategii cenowej usługi hotelarskiej.
  5. Wybór kanałów dystrybucji usług hotelarskich.
  6. Nowoczesne narzędzia promocji stosowane w hotelarstwie - strategia promocji.
  7. Prezentacja projektu strategii marketingowej

Metody kształcenia

  • metody podające: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną; wykład konwersatoryjny
  • metody poszukujące: problemowa, sytuacyjna, projektu, SWOT, dyskusji okrągłego stołu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • Wykład: zdanie przedmiotowego kolokwium obejmującego treści wykładowe (test - 20 pytań, pytania jednokrotnego wyboru, prawda-fałsz lub otwarte) - na ocenę pozytywną wymagane uzyskanie 50% łącznej sumy punktów.
  • Ćwiczenia: przygotowanie projektu strategii marketingowej usługi hotelarskiej (praca grupowa; ocenie podlega kompletność zagadnień, merytoryka opracowania oraz prezentacja referatu na zajęciach).

Ocena końcowa z przedmiotu jest oceną składającą się w 50% z oceny z testu końcowego i w 50% z oceny z ćwiczeń (ocena z ćwiczeń może zostać podwyższona za aktywność)

Literatura podstawowa

  1. Altkorn J., Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  2. Chudoba T., Marketing w turystyce, CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, Warszawa 2011.
  3. Januszewska M., Panasiuk A. (red.), Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  4. Kotler P., Armstrong G., Marketing: wprowadzenie, Imprint GAB Media, Warszawa 2020.
  5. Sidorkiewicz M., Pawlicz A., Propedeutyka hotelarstwa. Ujęcie ekonomiczne, Wyd. Difin, Warszawa 2015.
  6. Turkowski M., Marketing usług hotelarskich, Wyd. PWE, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca

  1. Bombol M., Kasprzak R., Marketing for management and economics, Warsaw School of Economics, Warszawa 2015
  2. Johann M., Strategie marketingowe w turystyce, Wydawnictwo DIFIN, Warszawa 2009.
  3. Kubisiak P. (red.), ICAN Management Review Polska, ICAN Institute, Warszawa 2020.
  4. Martin W.B., Zarządzanie jakością obsługi w restauracjach i hotelach, Kraków 2006.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 24-02-2023 19:06)