Celem przedmiotu jest poznanie zasad i specyfiki marketingu w hotelarstwie, nabycie umiejętności posługiwania narzędziami marketingowymi w działalności hotelarskiej oraz poznanie metod formułowania strategii promocyjnej w działalności hotelarskiej.
Wymagania wstępne
Wiedza i umiejętności z przedmiotów: podstawy marketingu i hotelarstwo.
Zakres tematyczny
Wykłady
Wprowadzenie do problematyki marketingu usług hotelarskich.
Produkt przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu marketingowym.
Cena i polityka cenowa w usługach hotelarskich.
Znaczenie instrumentów promocji-mix w hotelarstwie.
Wykorzystanie brandingu w hotelarstwie.
Personel jako element marketingu w hotelarstwie.
Strategie marketingowe w przedsiębiorstwach hotelarskich.
Ćwiczenia
Omówienie założeń projektu strategii marketingowej dla hotelu. Misja, wizja i cele hotelu wyznacznikiem kierunku strategii marketingowej.
Badanie jakości usług obiektu hotelarskiego za pomocą ankiety.
Analiza usług hotelarskich z wykorzystaniem macierzy BCG i cyklu życia produktu - założenia strategii produktowej.
Nowoczesne narzędzia promocji stosowane w hotelarstwie - strategia promocji.
Prezentacja projektu strategii marketingowej
Metody kształcenia
metody podające: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną; wykład konwersatoryjny
metody poszukujące: problemowa, sytuacyjna, projektu, SWOT, dyskusji okrągłego stołu.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Wykład: zdanie przedmiotowego kolokwium obejmującego treści wykładowe (test - 20 pytań, pytania jednokrotnego wyboru, prawda-fałsz lub otwarte) - na ocenę pozytywną wymagane uzyskanie 50% łącznej sumy punktów.
Ćwiczenia: przygotowanie projektu strategii marketingowej usługi hotelarskiej (praca grupowa; ocenie podlega kompletność zagadnień, merytoryka opracowania oraz prezentacja referatu na zajęciach).
Ocena końcowa z przedmiotu jest oceną składającą się w 50% z oceny z testu końcowego i w 50% z oceny z ćwiczeń (ocena z ćwiczeń może zostać podwyższona za aktywność)
Literatura podstawowa
Altkorn J., Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
Chudoba T., Marketing w turystyce, CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, Warszawa 2011.
Januszewska M., Panasiuk A. (red.), Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
Kotler P., Armstrong G., Marketing: wprowadzenie, Imprint GAB Media, Warszawa 2020.
Sidorkiewicz M., Pawlicz A., Propedeutyka hotelarstwa. Ujęcie ekonomiczne, Wyd. Difin, Warszawa 2015.
Turkowski M., Marketing usług hotelarskich, Wyd. PWE, Warszawa 2010.
Literatura uzupełniająca
Bombol M., Kasprzak R., Marketing for management and economics, Warsaw School of Economics, Warszawa 2015
Johann M., Strategie marketingowe w turystyce, Wydawnictwo DIFIN, Warszawa 2009.
Kubisiak P. (red.), ICAN Management Review Polska, ICAN Institute, Warszawa 2020.
Martin W.B., Zarządzanie jakością obsługi w restauracjach i hotelach, Kraków 2006.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 24-02-2023 19:06)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.