SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Animacja turystyczna i rekreacyjna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Animacja turystyczna i rekreacyjna
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-ATR
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Olga Mądrzak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie ze strukturą organizacyjną działań rekreacyjno-turystycznych.
Przedstawienie różnych form działań instytucjonalnych w zakresie działań rekreacyjno-turystycznych.
Zapoznanie z zasadami tworzenia projektów i programów oraz upowszechniania uczestnictwa w projektach. 

Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży, podstaw turystyki oraz teorii i metodyki rekreacji.
Rozumienie znaczenia wychowawczego, zdrowotnego i kulturotwórczego czasu wolnego.

Zakres tematyczny

Wykłady:

1. Animacja – podstawowe informacje.

2.  Sylwetka animatora. Bezpieczeństwo w pracy animatora.

3. Potrzeby uczestników działań animacyjnych w zależności od wieku i pozostałych czynników.

4. Zasady planowania imprez animacyjnych w turystyce i rekreacji.

5. Edukacja w animacji dzieci i młodzieży.

6. Kształtowanie postaw pro-turystycznych – turystyka jako przedmiot animacji.

7. Pracodawcy i możliwości zawodowe.

 

Ćwiczenia :
1. Planowanie i realizacja działań animatora dla wybranych grup społecznych.

2.Przygotowanie projektu działań  animacyjnych dla dzieci przedszkolnych.

3. Realizacja projektu dla dzieci przedszkolnych.

4. Podsumowanie realizacji projektu dla dzieci przedszkolnych.

Metody kształcenia

  • wykład
  • prelekcja interaktywna
  • prezentacja multimedialna
  • dyskusje panelowe
  • opracowania projektów
  • działania praktyczne

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • Frekwencja.
  • Aktywna postawa na zajęciach.
  • Pozytywna ocena projektu.
  • Pozytywna ocena z działań praktycznych.
  • Pozytywna ocena z zaliczenia końcowego.

Literatura podstawowa

  1. Gajda J., Antropologia kulturowa, Kraków 2009.
  2. Jedlewska B., Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Lublin 1999.
  3. Kozdroń E., Poradnik dla instruktora rekreacji ruchowej z zakresu teorii i metodyki rekreacji, Salezjańska Organizacja Sportowa RP, Warszawa 1999.
  4. Nawara H., Nawara U., Wypoczynek dzieci i młodzieży na obozach i koloniach. Scenariusze imprez. AWF, Wrocław 2003.
  5. Siwiński W., Adaptacja do zawodu animatora rekreacji i turystyki,  AWF, Poznań 2002.                 
  6. Trześniowski R., Zabawy i gry ruchowe, Warszawa 1995.

Literatura uzupełniająca

  1. Godlewski P., O publicznych wystąpieniach, Warszawa 2004.
  2. Kozdroń E., Program rekreacji ruchowej osób starszych, Warszawa 2004.
  3. Łaciak J., Uczestnictwo Polaków w wyjazdach turystycznych, Warszawa 2006.
  4. Nawara H., Nawara U., Wypoczynek dzieci i młodzieży na obozach i koloniach, Wrocław 2003.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 27-02-2023 21:08)