SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy marketingu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy marketingu
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-PM
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Halina Bartkiewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie z istotą, celami i instrumentami marketingu w przedsiębiorstwie; nabycie umiejętności stosowania narzędzi marketingu mix, wykorzystywania metod badania rynku oraz konstruowania strategii promocyjnej dla wybranego produktu.

Wymagania wstępne

Wiedza i umiejętności z przedmiotów: ekonomia i zarządzanie. Umiejętności tworzenia prezentacji multimedialnej.

Zakres tematyczny

Wykłady

  1. Ewolucja poglądów na znaczenie marketingu. Marketing - filozofia, istota, zasady, funkcje i zadania.
  2. Koncepcja marketingu-mix 4P (product, price, promotion, place) i jej rozwinięcie do 5P i 7P. Instrumenty marketingu partnerskiego 4C.
  3. Nabywca indywidualny i instytucjonalny oraz ich procesy zakupowe.
  4. Segmentacja rynku. Pojęcie i ogólne warunki wyodrębniania segmentów. Wybór rynków docelowych i pozycjonowanie oferty.
  5. Produkt (istota, rodzaje, funkcje, cykl życia produktu).
  6. Cena oraz dystrybucja jako elementy marketingu-mix.
  7. Promocja czyli komunikacja marketingowa z klientem. Koncepcja promotion-mix’u.
  8. Zarządzanie marketingowe, czyli jak zbudować strategię marketingową?

Ćwiczenia

  1. Omówienie założeń projektu strategii promocyjnej.
  2. Budowanie wartości dla klienta za pomocą strategii produktowej.
  3. Analiza SWOT, jako narzędzie formułowania celów strategii promocyjnej.
  4. Docelowa grupa odbiorców jako adresaci content marketingu.
  5. Strategia komunikacji marki (branding).
  6. Slogan promocyjny i identyfikacja wizualna kampanii.
  7. Wybór instrumentów komunikacji marketingowej.
  8. Prezentacja autorskiego projektu strategii marketingowej wybranego produktu.

Metody kształcenia

  • metody podające: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną; wykład konwersatoryjny
  • metody poszukujące: problemowa, sytuacyjna, projektu, SWOT, dyskusji okrągłego stołu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

  • Wykład: zdanie przedmiotowego kolokwium obejmującego treści wykładowe (test - 20 pytań, pytania jednokrotnego wyboru, prawda-fałsz lub otwarte) - na ocenę pozytywną wymagane uzyskanie 50% łącznej sumy punktów
  • Ćwiczenia: przygotowanie projektu kampanii promocyjnej produktu (praca grupowa, ocenie podlega kompletność zagadnień, merytoryka opracowania oraz prezentacja projektu na zajęciach);

Ocena końcowa z przedmiotu jest oceną składającą się w 50% z oceny z testu końcowego i w 50% z oceny z ćwiczeń (ocena z ćwiczeń może zostać podwyższona za aktywność)

Literatura podstawowa

  1. Dib A., Plan marketingowy na jednej stronie: nowi klienci, większe dochody i firma jedna na milion, Helion S.A., Gliwice 2020.
  2. Chudoba T., Marketing w turystyce, CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, Warszawa 2011.
  3. Domański T. (red.), Strategie budowania marki i rozwoju handlu : nowe trendy i wyzwania dla marketingu, PWE, Warszawa 2020.
  4. Januszewska M., Panasiuk A. (red.), Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  5. Kotler P., Armstrong G., Marketing: wprowadzenie, Imprint GAB Media, Warszawa 2020.
  6. Skorek M., Społeczność wokół marki: geneza, koncepcja, badania, PWE, Warszawa 2019.
  7. Stawarz B., Content marketing i social media: jak przyciągnąć klientów, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2021.

Literatura uzupełniająca

  1. Bachnik K., Consumer behaviour: implications for marketing, Warsaw School of Economics, Warszawa 2016.
  2. Bombol M., Kasprzak R., Marketing for management and economics, Warsaw School of Economics, Warszawa 2015
  3. Kubisiak P. (red.), ICAN Management Review Polska, ICAN Institute, Warszawa 2020.
  4. Smyczek K. (red.), Consumer rights protection: threats and opportunities for enhancing consumer awareness, Publishing House of the University of Economics, Katowice 2020. 

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 24-02-2023 19:16)