SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Technologie informacyjne i systemy rezerwacyjne w turystyce - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Technologie informacyjne i systemy rezerwacyjne w turystyce
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-TiS
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Agnieszka Gandecka
  • mgr Grzegorz Szalpuk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

- Zapoznanie z podstawowymi pojęciami związanymi z dystrybucją

- Zapoznanie ze specyfiką dystrybucji usług turystycznych

- Zapoznanie z głównymi zjawiskami zachodzącymi w dystrybucji usług turystycznych

- Zapoznanie z podstawowymi systemami dystrybucyjnymi używanymi w świadczeniu usług turystycznych

- Zaznajomienie z przepisami prawa dot. dystrybucji usług turystycznych

- Opanowanie podstawowych technik informatycznych w obsłudze programów dystrybucyjnych

Wymagania wstępne

Podstawy technik komputerowych i komunikacyjnych: obsługa systemu operacyjnego Windows, przeglądarki i wyszukiwarek internetowych, pakietu Microsoft Office.

Zakres tematyczny

1. Obszary zastosowania informatyki we wspomaganiu prac w biurach turoperatorów, hotelach, ośrodkach rekreacyjnych. 

2. Podstawowe pojęcia i definicje związane z dystrybucją usług turystycznych. Podstawowe techniki dystrybucyjne.

3. Zastosowanie technologii informatycznych w systemach dystrybucji usług turystycznych.

4. Internet a zachowania nabywcze konsumentów produktów turystycznych.

5. Wykorzystanie Internetu w dystrybucji produktu turystycznego przez producentów usług turystycznych.

6. Wykorzystanie internetowych systemów dystrybucji przez pośredników w turystyce.

7. Wpływ Internetu na rynek turystyczny.

8.System rezerwacyjny Amadeus Vista.

9. System rezerwacyjny Iris.

10. System rezerwacyjny Toma.

11. System rezerwacyjny Merlin.

12. Systemy rezerwacyjne do dystrybucji usług hotelowych: merigo, bedsonline, booking.com, expedia

13. Społecznościowe portale turystyczne; holidaycheck, tripadvisor, zoover

Metody kształcenia

- praca z komputerem

- praca z materiałami szkoleniowymi AMADEUS POLSKA

- prezentacje studentów

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

- ocena zadań wykonywanych przez studenta w toku zajęć,

- ocena działań wykonywanych samodzielnie przez studenta na platformie AMADEUS

 

Literatura podstawowa

 Wallis, A. 2000. Komputerowe systemy rezerwacji i sprzedaży usług turystycznych. [w:] Szwichtenberg A.; Deluga W. red. Rola marketingu w rozwoju regionów turystycznych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, 

W. Z. Chmielowski — Systemy informacji i rezerwacji w turystyce, Kraków, 2008, Krakowskiej Akademii 

Literatura uzupełniająca

Nalazek, M. i in. 2003. Internet w turystyce i hotelarstwie. Informatyka w hotelarstwie. Ministerstwo Gospodarki, Polskie Zrzeszenie Hoteli, Warszawa,

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 26-04-2022 18:24)