SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Informacja turystyczna |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-IT |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot organizowany z podmiotami publicznymi, działającymi w obszarze Informacji turystycznej. Oprócz wiedzy teoretycznej przekazywanej na Uczelni, Studenci mają możliwość uczestnictwa w zajęciach zorganizowanych w punktach pozostających pod zarządem w/w instytucji. Celem przedmiotu jest praktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu kontaktu i obsługi bezpośredniej turysty.
przedmiot realizowany od podstaw
Wykłady
1. Budowa i funkcjonowanie systemu informacji turystycznej w Polsce
2. Atrakcje turystyczne województwa lubuskiego i ich wykorzystanie w IT
3. Wykorzystanie nowoczesnych technologii w kreowaniu wizerunku destynacji turystycznych
4. Promocja w turystyce - zagadnienia teoretyczne i praktyczne
5. NTT Gdańsk - dobre praktyki, analiza bieżąca
6. Lubuski System Informacji Turystycznej
Ćwiczenia
1. Certyfikacja informacji turystycznej w Polsce - praca na TurApce Polskiej Organizacji Turystycznej
2. Obsługa bezpośrednia turysty. Kompleksowa obsługa grup turystycznych w IT
3. Mystery Customer - analiza raportu
4. Nowe media i ich rola w kontakcie z turystą
5. Konstrukcja produktu turystycznego. Kreowanie produktu turystycznego na przykładzie Parku Książęcego w Zatoniu
6. Metody badań ankietowych dla potrzeb IT
7. Wirtualne budowanie Systemu Informacji Turystycznej w regionie lubuskim - projekt
metoda sytuacyjna, praca w grupach, prezentacje multimedialne, wycieczka, dyskusja, spotkanie ze specjalistą
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: test punktowany, zawierający pytania otwarte i zamknięte
Ćwiczenia: projekt dotyczący budowania Systemu Informacji Turystycznej w regionie
1. Podręcznik obsługi klienta-turysty w centrach i punktach informacji turystycznej, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2020.
2. Dąbrowski M. i in. , Podręcznik obsługi klienta-turysty w centrach i punktach informacji turystycznej, Polska Organizacja Turystyczna, 2020.
2. Kruczek Z., Informacja turystyczna. Geografia turystyczna. Podręcznik do nauki zawodu technik obsługi turystycznej, Wydawnictwo WSiP, 2015.
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 26-01-2023 22:21)