SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kreowanie lokalnego produktu turystycznego |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-KLP |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie podstawowych pojęć związanych z tworzeniem produktu turystycznego i wiedzy na temat etapów budowy produktu turystycznego. Wykształcenie umiejętności samodzielnego kształtowania produktu turystycznego.
Wiedza z zakresu podstaw ekonomii oraz marketingu w turystyce i rekreacji
Definicje produktu turystycznego
Kategorie produktu turystycznego
Przykłady produktów turystycznych
Strategia Rozwoju Krajowego Produktu Turystycznego Polski, produkty markowe turystyki polskiej
Etapy budowy produktu turystycznego na przykładach
Nazwa produktu i logo,
Charakterystyka podmiotu tworzącego produkt
Laboratoria praktyczne, przygotowanie projektu
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na ocenę na podstawie przygotowanego projektu.
1. Panasiuk A., Rynek turystyczny. Struktura, procesy, tendencje, Wyd, Difin, warszawa 2019.
2. Szczepankowski A.E., Markowe produkty turystyczne, Wyd. PWE, Warszawa 2013.
3. Kaczmarek A., Stasiak B. Włodarczyk B., Produkt turystyczny. Pomysł - Organizacja - Zarządzanie, Wyd. PWE, Warszawa 2010.
4. Marciszewska B, Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010.
5. Zdon-Korzeniowska M., Jak kształtować regionalne produkty turystyczne? Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.
1. Sokołowski D., Tomczykowska P. (red.), Kreatywność w turystyce. Innowacyjne rozwiązania we współczesnej turystyce, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2016.
2. Zarządzanie produktem, praca zbiorowa pod red. B. Sojkina, PWE, Warszawa 2003.
3. Mazurkiewicz L., Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa 2002.
4. Altkorn J., Marketing w turystyce, PWN, Warszawa 2002
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 02-02-2023 16:21)