SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Kreowanie lokalnego produktu turystycznego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Kreowanie lokalnego produktu turystycznego
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-KLP
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Iwona Miedzińska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przekazanie podstawowych pojęć związanych z tworzeniem produktu turystycznego i wiedzy na temat etapów budowy produktu turystycznego. Wykształcenie umiejętności samodzielnego kształtowania produktu turystycznego.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu podstaw ekonomii oraz marketingu w turystyce i rekreacji

Zakres tematyczny

Definicje produktu turystycznego 
Kategorie produktu turystycznego 
Przykłady produktów turystycznych 
Strategia Rozwoju Krajowego Produktu Turystycznego Polski, produkty markowe turystyki polskiej
Etapy budowy produktu turystycznego na przykładach
Nazwa produktu i logo,
Charakterystyka podmiotu tworzącego produkt

 

Metody kształcenia

Laboratoria praktyczne, przygotowanie projektu

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie na ocenę na podstawie przygotowanego projektu.

Literatura podstawowa

1. Panasiuk A., Rynek turystyczny. Struktura, procesy, tendencje, Wyd, Difin, warszawa 2019.

2. Szczepankowski A.E., Markowe produkty turystyczne, Wyd. PWE, Warszawa 2013.

3. Kaczmarek A., Stasiak B. Włodarczyk B., Produkt turystyczny. Pomysł - Organizacja - Zarządzanie, Wyd. PWE, Warszawa 2010.

4. Marciszewska B, Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010.

5. Zdon-Korzeniowska M., Jak kształtować regionalne produkty turystyczne? Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.

Literatura uzupełniająca

1. Sokołowski D., Tomczykowska P. (red.), Kreatywność w turystyce. Innowacyjne rozwiązania we współczesnej turystyce, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2016.

2. Zarządzanie produktem, praca zbiorowa pod red. B. Sojkina, PWE, Warszawa 2003.

3. Mazurkiewicz L., Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa 2002.

4. Altkorn J., Marketing w turystyce, PWN, Warszawa 2002

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 02-02-2023 16:21)