Wyposażenie w wiedzę z zakresu rekreacji, kształtowania aktywnej podstawy pro-rekreacyjnej, samodzielnego planowania, programowania i realizacji różnych form rekreacji, niezależnie od odbiorców i miejsc realizacji. Umiejętność oceny efektów swojego działania.
Wymagania wstępne
Brak przeciwwskazań do zajęć ruchowych.
Zakres tematyczny
Ćwiczenia (15h)
Zarys dziejów rekreacji.
Klasyfikacja i analiza form rekreacji.
Czynniki i bariery rozwoju rekreacji.
Rekreacja osób niepełnosprawnych.
Patologiczne zachowania dzieci i młodzieży w czasie wolnym. Zapobieganie przejawom niewłaściwego spędzania czasu wolnego.
Organizacja rekreacji w Polsce i wybranych krajach.
Nowe kierunki w „Sporcie dla wszystkich” w Polsce i na świecie.
Laboratoria (30h)
Gry i zabawy podwórkowe.
Gry i zabawy z wykorzystaniem elementów środowiska naturalnego.
Team building i imprezy integracyjne.
Gry i zabawy z wykorzystaniem przyborów nietypowych.
Zabawy zręcznościowe, kształtujące refleks i spostrzegawczość.
Gry edukacyjne, zagadki i łamigłówki w rekreacji.
Quest terenowy.
Dzień rekreacji w klubie seniora.
Gra z elementami biegu na orientację.
Letnie igrzyska olimpijskie – impreza dla dzieci.
Zimowe igrzyska olimpijskie – impreza dla dzieci.
Metody kształcenia
Metody podające (prezentacja multimedialna), metoda aktywizująca, dyskusja, zajęcia praktyczne.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Ćwiczenia:
frekwencja, pozytywna ocena z projektu
Laboratoria:
frekwencja, aktywność na zajęciach, pozytywna ocena z projektów
Ocena końcowa:
pozytywna ocena z ćwiczeń i laboratorium, pozytywna ocena z egzaminu
Literatura podstawowa
Zarys teorii rekreacji ruchowej. Dąbrowski A., 2006, AlmaMer WSE, AWF, Warszawa.
Teoria i metodyka rekreacji: zagadnienia podstawowe. (red.) Kiełbasiewicz-Drozdowska I., Siwiński W., AWF Poznań
Wstęp do teorii rekreacji. Napierała M., Muszkieta R., 2011, Wyd. UKW, Bydgoszcz.
Rekreacja ruchowa w teorii i praktyce. (red.) Kubińska Z., Bergier B., 2005, PWSZ Biała Podlaska
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.