Wyposażenie w wiedzę z zakresu rekreacji, kształtowania aktywnej podstawy pro-rekreacyjnej, samodzielnego planowania, programowania i realizacji różnych form rekreacji, niezależnie od odbiorców i miejsc realizacji. Umiejętność oceny efektów swojego działania.
Wymagania wstępne
brak
Zakres tematyczny
Podstawowe pojęcia z zakresu rekreacji.
Istota rekreacji fizycznej – jej funkcje i znaczenie w różnych okresach życia człowieka.
Wskazówki organizacyjno-metodyczne do prowadzenia zajęć rekreacyjnych.
Podstawowe środki stosowane w rekreacji ruchowej.
Rola oraz formy rekreacji rodzinnej.
Rekreacja ruchowa osób starszych.
Rekreacja osób niepełnosprawnych.
Metody kształcenia
Prelekcja podająca
Prezentacja multimedialna.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Pozytywna ocena z zaliczenia.
Literatura podstawowa
Zarys teorii rekreacji ruchowej. Dąbrowski A., 2006, AlmaMer WSE, AWF, Warszawa.
Teoria i metodyka rekreacji: zagadnienia podstawowe. (red.) Kiełbasiewicz-Drozdowska I., Siwiński W., AWF Poznań
Wstęp do teorii rekreacji. Napierała M., Muszkieta R., 2011, Wyd. UKW, Bydgoszcz.
Rekreacja ruchowa w teorii i praktyce. (red.) Kubińska Z., Bergier B., 2005, PWSZ Biała Podlaska
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.