SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Obsługa klientów w biurze podróży - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Obsługa klientów w biurze podróży
Kod przedmiotu 04.4-WB-TiR2P-F4-ObKl-S21
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • doc. dr Krzysztof Dzieńdziura
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 20 1,33 12 0,8 Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 10 0,67 6 0,4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie z zagadnieniami praktycznymi i teoretycznymi związanymi z obsługą klientów w działalności biura podróży. Przedmiot umożliwia zdobycie umiejętności i zapoznania się z technikami potrzebnymi do obsługi klientów, prowadzenia sprzedaży produktów turystycznych świadczonych przez podmioty działające w branży turystycznej.

Wymagania wstępne

Znajomość podstaw marketingu, podstawowa wiedza w zakresie obsługi ruchu turystycznego, znajomość podstawowych pojęć występujących w turystyce.

Zakres tematyczny

Ć 1. Wprowadzenie do przedmiotu, podanie literatury, wstępne omówienie zagadnień.

Ć 2,3. Rola, funkcje, rodzaje, struktura działalności biur podróży.

Ć 4,5 Podstawy prawne obsługi klienta w polskich biurach podróży.

Ć 6,7 Znaczenie jakości obsługi klienta.

Ć 8,9 Turystyczny Kodeks Etyczny.

Ć 10-29. Praktyczne działania, symulacje obsługi klienta w biurze podróży.

Ć 30. Podsumowanie, zaliczenie, ocena.

Metody kształcenia

Student uczestniczy w ćwiczeniach, które mają formę dyskusji problemowej oraz formę praktycznego zapoznania się z obsługą klientów w biurze podróży. Student w sposób empiryczny, symulując zadaną problematykę obsługi przez prowadzącego, rozwiązuje problemy związane z obsługą klientów. Zapoznaje się również samodzielnie ze wskazaną literaturę przedmiotu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Udział w zajęciach, prezentacja praktyczna odnosząca się do przeprowadzenia obsługi klienta w biurze podróży, kolokwium zaliczeniowe

Literatura podstawowa

  1. Meyer B. (red.) Obsługa uczestników turystyki i rekreacji. Wybrane aspekty, Difin, Warszawa, 2015
  2. Kruczek Z., Obsługa ruchu turystycznego. Teoria i Praktyka (red.) Wyd. PROKSENIA, Kraków, 2014
  3. Alejziak B., Organizacja i technika pracy biurowej w turystyce, Albis, Kraków 2002.
  4. Rapacz A. (red.) Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław 2001.

Literatura uzupełniająca

1. Rudawska I, Soboń M. (red.), Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Difin, Warszawa 2009.

2. Bosiacki S., Śniadek J., Metodyka i technika obsługi ruchu turystycznego, AWF w Poznaniu, Poznań 2004.

3. Pernal E., Savoir-vivre w podróży. Poradnik dla turystów i biznesmenów, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 25-04-2022 10:31)