SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Turystyka biznesowa |
Kod przedmiotu | 04.4-WB-TiR2P-F4-TBi-S21 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 20 | 1,33 | 12 | 0,8 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 10 | 0,67 | 6 | 0,4 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z dynamicznie rozwijającym się rynkiem turystyki biznesowej, wyposażenie go w wiedzę z zakresu działania sektora turystycznego z ukierunkowaniem na usługi MICE (przemysł spotkań), spotkania grupowe (seminaria, konferencje itp.), wystawy (targi, pokazy dla branży lub klientów), szkolenia, kursy, podróże motywacyjne (incentive travel), imprezy firmowe – imprezy integracyjne, motywacyjne.
znajomość nowych trendów w turystyce
1. Podstawy turystyki biznesowej. Czynniki rozwoju turystyki biznesowej. Zakres i metody badań turystyki biznesowej.
2. Formy turystyki biznesowej - turystyka konferencyjna, kongresowa, motywacyjna, korporacyjna, przemysł wystawienniczy.
3. Rynek turystyki biznesowej. Odbiorcy oferty turystyki biznesowej. Potencjał obszaru recepcji turystycznej z punktu widzenia oferty turystyczno-biznesowej
4. Produkt turystyki biznesowej. Strategie: produktów, promocji i sprzedaży
5. Determinanty kształtowania i rozwoju turystyki biznesowej
6. Dobre praktyki: studia przypadków dotyczące turystyki biznesowej w Polsce i na świecie
wykład informacyjny
wykład problemowy
case study
dyskusja
wycieczka studyjna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
aktywność na zajęciach, kolokwium zaliczeniowe
1. Cieślikowski K., Rynek turystyki konferencyjnej (t. 1 i 2), Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego, Katowice 2014
2. Davison R., Cope B., Turystyka biznesowa, POT, 2003
3. Nawrocka E., Istota turystyki biznesowej, stan i czynniki jej rozwoju na przykładzie Wrocławia, "Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu", nr 41, 2013
4. Sidorkiewicz M., Turystyka Biznesowa, Difin, Warszawa, 2011
1. Borodako K., Turystyka biznesowa w Krakowie na tle wybranych miast polskich, "Prace Geograficzne", z. 134, 2013
2. Kalinowska-Żeleźnik A., Sidorkiewicz M., Identyfikacja usług wybranych produktów turystyki biznesowej. Ujęcie marketingowe, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 723, 2012
3. Niezgoda A., Markiewicz E., Turystyka biznesowa a turystyka zrównoważona-przykład hotelu w aglomeracji, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu", t. 63, nr 6, 2015
raporty branżowe np. Polska Organizacja Turystyczna, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce
czasopisma branżowe np. E-Hotelarz
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 21-04-2022 13:42)