SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Turystyka biznesowa - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Turystyka biznesowa
Kod przedmiotu 04.4-WB-TiR2P-F4-TBi-S21
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Iwona Miedzińska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 20 1,33 12 0,8 Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 10 0,67 6 0,4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z dynamicznie rozwijającym się rynkiem turystyki biznesowej, wyposażenie go w wiedzę z zakresu działania sektora turystycznego z ukierunkowaniem na usługi MICE (przemysł spotkań), spotkania grupowe (seminaria, konferencje itp.), wystawy (targi, pokazy dla branży lub klientów), szkolenia, kursy, podróże motywacyjne (incentive travel), imprezy firmowe – imprezy integracyjne, motywacyjne.

Wymagania wstępne

znajomość nowych trendów w turystyce

Zakres tematyczny

1. Podstawy turystyki biznesowej. Czynniki rozwoju turystyki biznesowej. Zakres i metody badań turystyki biznesowej.

2. Formy turystyki biznesowej - turystyka konferencyjna, kongresowa, motywacyjna, korporacyjna, przemysł wystawienniczy.

3. Rynek turystyki biznesowej. Odbiorcy oferty turystyki biznesowej. Potencjał obszaru recepcji turystycznej z punktu widzenia oferty turystyczno-biznesowej 

4. Produkt turystyki biznesowej. Strategie: produktów, promocji i sprzedaży

5. Determinanty kształtowania i rozwoju turystyki biznesowej

6. Dobre praktyki: studia przypadków dotyczące turystyki biznesowej w Polsce i na świecie

Metody kształcenia

wykład informacyjny

wykład problemowy

case study

dyskusja

wycieczka studyjna

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

aktywność na zajęciach, kolokwium zaliczeniowe

Literatura podstawowa

1. Cieślikowski K., Rynek turystyki konferencyjnej (t. 1 i 2), Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego, Katowice 2014

2. Davison R., Cope B., Turystyka biznesowa, POT, 2003 

3. Nawrocka E., Istota turystyki biznesowej, stan i czynniki jej rozwoju na przykładzie Wrocławia, "Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu", nr 41, 2013

4. Sidorkiewicz M., Turystyka Biznesowa, Difin, Warszawa, 2011

Literatura uzupełniająca

1. Borodako K., Turystyka biznesowa w Krakowie na tle wybranych miast polskich, "Prace Geograficzne", z. 134, 2013

2. Kalinowska-Żeleźnik A., Sidorkiewicz M., Identyfikacja usług wybranych produktów turystyki biznesowej. Ujęcie marketingowe, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 723, 2012

3. Niezgoda A., Markiewicz E., Turystyka biznesowa a turystyka zrównoważona-przykład hotelu w aglomeracji, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu", t. 63, nr 6, 2015

raporty branżowe np. Polska Organizacja Turystyczna, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce

czasopisma branżowe np. E-Hotelarz

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 21-04-2022 13:42)