SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Systemy rezerwacyjne w turystyce - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Systemy rezerwacyjne w turystyce
Kod przedmiotu 04.4-WB-TiR2P-F5-SysRez-S21
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Iwona Miedzińska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 20 1,33 12 0,8 Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 10 0,67 6 0,4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Podczas zajęć student zapoznaje się z systemami rezerwacyjnymi, które są obecnie kluczowym czynnikiem decydującym o efektywnym funkcjonowaniu firm z branży turystycznej. Celem przedmiotu jest wskazanie, w jaki sposób analizowane systemy wspierają działalność przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania obsługą zamówień oraz płatności, podnosząc jakość usług turystycznych. 

Wymagania wstępne

Znajomość podstaw marketingu, podstawowa znajomość informatyki i umiejętność obsługi komputera, podstawowa wiedza w zakresie obsługi ruchu turystycznego. Znajomość podstawowych pojęć występujących w turystyce.

Zakres tematyczny

1. Technologie informacyjne i komunikacyjne w zarządzaniu i dystrybucji usług turystycznych - technologie ogólne i specyficzne dla turystyki.

2. Globalne systemy dystrybucji usług turystycznych. Podstawowa obsługa z wiersza poleceń w zakresie połączeń lotniczych: wyszukiwanie połączeń lotniczych, sprzedaż biletów.

3. Systemy dystrybucji biletów poza GDS. Systemy internetowe przewoźników, pośredników, multiwyszukiwarki.

4. Systemy dystrybucyjne imprez i usług turystycznych. Polski rynek touroperatorów i agentów, popularne systemy dystrybucyjne. 

5. Systemy zarządzania obiektem noclegowym. Zastosowanie programu KWHotel: logowanie, konfiguracja programu, rezerwacje, rejestracja gości, zarządzanie usługami dodatkowymi, rozszerzenia funkcji programu

Metody kształcenia

- prezentacje studentów

- praca z komputerem

- praca z materiałami szkoleniowymi 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena zadań wykonywanych przez studenta w toku zajęć,

Literatura podstawowa

1. Berbeka J., Borodako K. (red.),Technologie informacyjne i komunikacyjne na rynku turystycznym, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2017.

2. Pawlicz A., E-turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.

3. Nalazek, M., Internetowe kanały dystrybucji usług na rynku turystycznym, Wyd. Difin, Warszawa 2010.

4. Kiedrowicz G., Technologia informacyjna w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – PIB, Radom 2009.

Literatura uzupełniająca

1. Smul P., Wykorzystanie Internetu w sprzedaży i promocji usług turystycznych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, 14 (1), 2013, 88-104.

2. Kachniewska M., Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych. Zeszyty Naukowe Kolegium Gospodarki Światowej, nr 32, 2011, 239-258.

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 26-04-2022 13:12)