SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wellness i SPA |
Kod przedmiotu | 04.4-WB-TiR2P-F5-WiS-S21 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 20 | 1,33 | 12 | 0,8 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 10 | 0,67 | 6 | 0,4 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z prozdrowotnymi formami w turystyce zdrowotnej - uzdrowiskowej, SPA i wellness, medycznej; przedstawienie najnowszych trendów w szeroko pojętej koncepcji zdrowia i well being oraz możliwości rozwoju turystyki organizowanej w celach naprawy, utrzymania oraz poprawy zdrowia i urody; przygotowanie studentów do samodzielnego stworzenia autorskiego projektu obiektu oferującego usługi wellness i SPA.
Podstawowa znajomość zagadnień z przedmiotu fizjologia człowieka oraz znajomość podstaw marketingu w turystyce
1. Wprowadzenie do zagadnień wellness i SPA. Zmiany społeczne i demograficzne na przestrzeni ostatnich lat i ich konsekwencje dla turystyki.
2. Wellness jako styl życia – definicje i filary filozofii, historia pojęcia. Pojęcie SPA i historia kultury kąpielowej Europy.
3. Rodzaje obiektów wellness i SPA.
4. Ocena i analiza trendów w usługach. Trendy nowych form relaksacji ciała i ducha.
5. Klient hotelu wellness i SPA wg kryteriów zaspokajania potrzeb. Tworzenie profilu klienta.
6. Typy zabiegów SPA. Programy SPA i wellness. Zasady tworzenia menu pakiety SPA & wellness.
7. Marketing mix i PR hotelu wellness i SPA. Otoczenie ośrodka SPA i wellness. Metody analizy otoczenia.
8. Pojęcie turystyki zdrowotnej i jej subdyscyplin w kontekście zmian społecznych
9. Planowanie, koordynacja i kontrola działalności hotelu wellness i SPA. Kompetencje menedżera i style zarządzania w ośrodkach SPA i wellness
10. Dobre praktyki - wycieczka studyjna do obiektu zawierającego w ofercie usługi SPA i wellness
11-14. Projektowanie obiektu SPA i wellness w oparciu o własną koncepcję
15. Przedstawienie własnej koncepcji. Dyskusja podsumowująca
wykład informacyjny z użyciem narzędzi multimedialnych, burza mózgów dyskusja, case study, praca w grupie, wizyta studyjna w wybranych obiektach SPA – dokonanie charakterystyki działalności obiektu
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusjach), opracowanie i prezentacja projektu SPA, uczestnictwo w wizytach studyjnych w ośrodkach SPA (sporządzenie sprawozdania).
Sallmann N., Megatrend Wellness & Spa dla rynku usług wolnego czasu i hotelarstwa w XXI wieku, Kraków 2010.
Boruszczak M., Turystyka zdrowotna, Gdańsk 2010.
Corbin B., Welk G., Corbin W., Welk K., Fitness i wellness. Kondycja, sprawność, zdrowie, Poznań 2006.
Abram M., Kosińska A., Ośrodki spa i wellness. Organizacja i funkcjonowanie. Wydawnictwo AWF, Kraków 2016.
Sieroń A., Stanek A., G. Cieślar G., Wellness SPA i Anti-Aging, PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Warszawa, 2017.
literatura pojawiająca się na branżowych stronach internetowych wskazywana na bieżąco
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 18-04-2022 15:19)