SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wellness i SPA - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wellness i SPA
Kod przedmiotu 04.4-WB-TiR2P-F5-WiS-S21
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Agnieszka Gandecka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 20 1,33 12 0,8 Zaliczenie na ocenę
Laboratorium 10 0,67 6 0,4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z prozdrowotnymi formami w turystyce zdrowotnej - uzdrowiskowej, SPA i wellness, medycznej; przedstawienie najnowszych trendów w szeroko pojętej koncepcji zdrowia i well being oraz możliwości rozwoju turystyki organizowanej w celach naprawy, utrzymania oraz poprawy zdrowia i urody; przygotowanie studentów do samodzielnego stworzenia autorskiego projektu obiektu oferującego usługi wellness i SPA. 

Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość zagadnień z przedmiotu fizjologia człowieka oraz znajomość podstaw marketingu w turystyce

Zakres tematyczny

1. Wprowadzenie do zagadnień wellness i SPA. Zmiany społeczne i demograficzne na przestrzeni ostatnich lat i ich konsekwencje dla turystyki.

2. Wellness jako styl życia – definicje i filary filozofii, historia pojęcia. Pojęcie SPA i historia kultury kąpielowej Europy.

3. Rodzaje obiektów wellness i SPA. 

4. Ocena i analiza trendów w usługach. Trendy nowych form relaksacji ciała i ducha. 

5. Klient hotelu wellness i SPA  wg kryteriów zaspokajania potrzeb. Tworzenie profilu klienta.

6. Typy zabiegów SPA. Programy SPA i wellness. Zasady tworzenia menu pakiety SPA & wellness.

7. Marketing mix i PR hotelu wellness i SPA. Otoczenie ośrodka SPA i wellness. Metody analizy otoczenia.

8. Pojęcie turystyki zdrowotnej i jej subdyscyplin w kontekście zmian społecznych 

9. Planowanie, koordynacja i kontrola działalności hotelu wellness i SPA. Kompetencje menedżera i style zarządzania w ośrodkach SPA i wellness

10. Dobre praktyki - wycieczka studyjna do obiektu zawierającego w ofercie usługi SPA i wellness

11-14. Projektowanie obiektu SPA i wellness w oparciu o własną koncepcję

15. Przedstawienie własnej koncepcji. Dyskusja podsumowująca

Metody kształcenia

wykład informacyjny z użyciem narzędzi multimedialnych, burza mózgów dyskusja, case study, praca w grupie, wizyta studyjna w wybranych obiektach SPA – dokonanie charakterystyki działalności obiektu

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusjach), opracowanie i prezentacja projektu SPA, uczestnictwo w wizytach studyjnych w ośrodkach SPA (sporządzenie sprawozdania).

Literatura podstawowa

Sallmann N., Megatrend Wellness & Spa dla rynku usług wolnego czasu i hotelarstwa w XXI wieku, Kraków 2010.

Boruszczak M., Turystyka zdrowotna, Gdańsk 2010.

Corbin B., Welk G., Corbin W., Welk K., Fitness i wellness. Kondycja, sprawność, zdrowie, Poznań 2006.

Abram M., Kosińska A., Ośrodki spa i wellness. Organizacja i funkcjonowanie. Wydawnictwo AWF, Kraków 2016.

Sieroń A., Stanek A., G. Cieślar G., Wellness SPA i Anti-Aging, PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Warszawa, 2017.

Literatura uzupełniająca

literatura pojawiająca się na branżowych stronach internetowych wskazywana na bieżąco

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 18-04-2022 15:19)