SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Combinatorial Analysis - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Combinatorial Analysis
Kod przedmiotu 11.1-WK-MATD-CA-S22
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek WMIiE - oferta ERASMUS
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Magdalena Łysakowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Introducing students to basic definitions, theorems and methods of combinatorial analysis and examples of applications of them.

Wymagania wstępne

Completed courses of mathematical analysis, linear algebra and discrete mathematics.

Zakres tematyczny

Lecture
1. The binomial coefficients (4 h)
2. Rook polynomials (4 h)
3. Latin squares (4 h)
4. Van der Waerden’s Theorem, Schur’s Theorem (4 h)
5. Map-colourings, Four – Colour Theorem (4 h)
6. Minimax theorems (4 h)
7. Combinatorial designs (2 h)
8. Perfect codes, Hadamard’s matrices (4 h)
 

Class
1. Proving combinatorial identities (2 h)
2. Applications of rook polynomials (4 h)
3. Making latin squares; proving properties of latin squares (4 h)
4. Applications of van der Waerden’s and Schur’s Theorems (4 h)
Test (2 h)
5. Applications of Four - Colour Theorem and minimax theorems (4 h)

6. Proving properties of combinatorial designs; applications of combinatorial designs (4 h)
7. Constructing of perfect codes (4 h)
Test (2 h)

Metody kształcenia

Traditional lecture, discussion exercises, work in groups.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

1. Tests with tasks of different difficulty, allowing to evaluate whether the students have achieved specified learning outcomes in minimal level.
3. Written exam
The grade of the module is the arithmetic mean of the exercise grade and the exam grade. The prerequisite of the exam is to get a positive assessment of the exercise. The condition to obtain a positive evaluation of the module is the positive evaluation of the exam.

Literatura podstawowa

1. V. Bryant, Aspects of Combinatorics. A wide-ranging introduction, Cambridge University Press, 1993.
3. J. Matoušek, Lectures on Discrete Geometry, Springer, New York, 2002.

Literatura uzupełniająca

2. R. L. Graham, D. E. Knuth, O. Patashnik, Concrete Mathematics - A foundation for computer science, Oren, 1994.
 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Łysakowska (ostatnia modyfikacja: 19-04-2022 09:12)