SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy biznesu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy biznesu
Kod przedmiotu 04.0-WB-BTD-PB-S20
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Biotechnologia / Biotechnologia farmaceutyczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Zbigniew Świątkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedmiot dotyczy zagadnień związanych z konstrukcją biznesplanu

Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość wiedzy o przedsiębiorstwie

Zakres tematyczny

1. Planowanie jako funkcja zarządzania.

2. Biznes plan jako plan działalności gospodarczej.

3. Etapy tworzenia biznes planu.

4. Metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa (otoczenia makro).

5. Metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa (otoczenia mikro).

6. Metody zintegrowanej analizy strategicznej przedsiębiorstwa (SWOT).

7. Elementu składowe biznes planu.

8. Plan marketingowy.

9. Plan operacyjny (techniczny, produkcyjny).

10. Plan organizacyjny.

11. Plan finansowy.

12. Metody oceny przedsięwzięcia inwestycyjnego.

Metody kształcenia

Wykład w postaci prezentacji multimedialnej.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Opracowanie i zaprezentowanie przez grupę biznes planu wybranego przedsięwzięcia, test sprawdzający wiedzę ogólną.

Literatura podstawowa

1. E. Filar, J. Skrzypek, Biznes Plan, Poltext, Warszawa 2005,

2. Z. Pawlak, Biznes plan, zastosowania i przykłady, Poltext, Warszawa 2005

3. B.Finch, Jak napisać business plan, OnePress, Gliwice 2007

4. F.F. Fiore, Jak szybko przygotować dobry biznesplan, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2006

Literatura uzupełniająca

1. C. Barrow, P. Barrow, Business Plan, czyli jak zrobić dobry interes, UP Press Ltd. 1998.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Andrzej Jurkowski (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 14:26)