SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Piłka nożna |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WF-PNO |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Wykształcenie nauczyciela, który będzie przygotowany do samodzielnego formułowania celów i opracowywania programów nauczania gry w piłkę nożną oraz ich realizacji w warunkach szkolnego wychowania fizycznego. Usprawnienie studentów w zakresie techniki gry w piłkę nożną.
Podstawowe umiejętności techniczne gry w piłkę nożną. Znajomość przepisów gry.
Historyczne i prawne podstawy funkcjonowania piłki nożnej w Polsce i na Świecie. Metodyka i systematyka nauczania elementów techniki specjalnej w piłce nożnej. Wykazanie różnic pomiędzy nauczaniem i doskonaleniem techniki. Charakterystyka wiodących metod i form służących nauczaniu lub doskonaleniu techniki. Metodyka i systematyka taktyki piłki nożnej. Charakterystyka zespołowych form atakowania i bronienia. Znaczenie i formy taktyki indywidualnej. Gra 1x1 w obronie i ataku. Ogólna charakterystyka nowoczesnych sposobów gry w piłce nożnej – aktualne trendy i koncepcje. Omówienie i rekomendacja do pracy z różnymi grupami młodzieżowymi małych gier od 2x2 do 7x7 oraz ustawień taktycznych 1-4-3-3 oraz 1-3-4-3. Piłka nożna dzieci i młodzieży. System szkolenia dzieci i młodzieży w Polsce (założenia merytoryczne i organizacyjne). Szkolenie dzieci i młodzieży – specyfika w doborze metod, form i środków treningowych. Formy zabawowe w nauczaniu techniki i taktyki gry w piłkę nożną oraz kształtowaniu sprawności. Obserwacja i analiza meczu piłkarskiego. Znaczenie oraz rodzaje obserwacji gry w odniesieniu do działań motorycznych, technicznych i taktycznych. Przykładowe arkusze obserwacyjne. Opracowanie danych zgromadzonych w arkuszach obserwacyjnych. Wideo-analiza sportowa Przepisy gry. Rola sędziego, podstawy przepisów, zasady fair play. Opracowanie konspektów lekcyjnych dla różnych grup wiekowych oraz samodzielne prowadzenie zajęć ruchowych z piłki nożnej.
Obserwacja, samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, ćwiczenia praktyczne, zajęcia w grupach, metoda analityczna, metoda syntetyczna, gra szkolna, gra uproszczona.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, udział w organizacji zawodów sportowych w piłkę nożną, udział w obserwacji zajęć piłki nożnej, przeprowadzenie analizy statystycznej meczu w piłkę nożną, przeprowadzenie gry lub zabawy w nauczaniu techniki lub taktyki piłki nożnej. Ocenie podlega: test praktyczny techniki specjalnej – 40% , test z progami punktowymi, składający się z pytań zamkniętych i otwartych - minimum na uzyskanie zaliczenia to 60% punktów – 30%, samodzielne prowadzenie zajęć ruchowych z piłki nożnej - 20% , opracowane przez studenta materiały metodyczne (konspekty, arkusze statystyczne, protokoły) – 10%.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 03-05-2022 12:59)