SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Evidence-based management |
Kod przedmiotu | 14.9-WZ-EkoP-EBM |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi praktykami w zakresie podejścia evidence based management.
brak
Postawy podejścia evidence-based management w procesie decyzyjnym. Krytyczna analiza informacji pochodzącej ze zróżnicowanych źródeł wiedzy (wyników badań naukowych, profesjonalnej ekspertyzy praktyków, wartościach oczekiwanych i dostarczanych przez poszczególnych interesariuszy oraz danych wewnętrznych organizacji). Etapy i zasady procesu podejmowania decyzji: formułowanie problemu decyzyjnego, warunki podejmowania trafnych decyzji, źródła danych i informacji, techniki prezentacji danych, elementy logiki, typowe błędy popełniane przy prezentacji i analizie danych, techniki i metody pozyskiwania wiedzy z badań naukowych oraz innych publikacji.
Wykład konwencjonalny, praca z dokumentem źródłowym, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja, projekt, prezentacja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunki zaliczenia dla ćwiczeń: pozytywna ocena ze zrealizowanego projektu (60%) oraz aktywność na zajęciach (40%).
Warunki zaliczenia dla wykładów: egzamin pisemny (pytania otwarte i zamknięte).
Rousseau D.M. (ed.)(2012),The Oxford Handbook of Evidence-based Management, Oxford Press, Oxford.
Morell K. (2008),The Narrative of ‘Evidence Based’ Management: A Polemic, Journal of Management Studies no. 45, vol. , s. 613-633
Sackett D.L., Straus S.E., Richardson W.S., Rosenberg W, Haynes RB (2000). Evidence-Based Medicine: How to Practice and Teach EBM (second ed.). Edinburgh: Churchill Livingston
Sloan MD, Boyles RA (2003). Profit signals: how evidence-based decisions power Six Sigma breakthroughs. Seattle, Washington.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 12-05-2022 12:47)