SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Lean management |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-ZarzD-LM |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Strategie rozwoju biznesu |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Nabycie przez studenta wiedzy z zakresu lean management oraz wykształcenie umiejętności praktycznego zastosowania tej koncepcji w organizacjach produkcyjnych i usługowych.
-
Wykład: Istota lean management. Uwarunkowania wdrożenia koncepcji szczupłego zarządzania w różnych typach organizacji. Strategia wdrażania lean management w organizacji. Przywództwo w szczupłym zarządzaniu. Kształtowanie kultury organizacyjnej zorientowanej na ciągłe doskonalenie.
Ćwiczenia: Praktyczne zastosowanie metod i narzędzi lean management do eliminowania marnotrawstwa w organizacjach. Studenci w zespołach rozwiązują praktyczne problemy związane z opracowywaniem i wdrażaniem zmian usprawniających zorientowanych na eliminowanie marnotrawstwa. Zajęcia w formie prezentacji, analizy i dyskusji.
Wykład z prezentacją multimedialną. Ćwiczenia w formie analizy przypadków - case study, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia wykładu jest obecność na wykładach i pozytywna ocena z testu. Na ocenę pozytywną student powinien udzielić prawidłowej odpowiedzi na co najmniej 51% pytań zawartych w teście. Test będzie składał się z pytań otwartych i zamkniętych.
Studenci zobowiązani są do uzyskania zaliczenia z ćwiczeń na podstawie prezentacji wykonanego projektu w formie graficznej wraz z pisemnym uzasadnieniem podjętych rozwiązań. Czas prezentacji 30-45 min. W trakcie omawiania projektu odbywa się dyskusja nad zaproponowanymi przez studentów rozwiązaniami. Warunkiem zaliczenia na ocenę ćwiczeń jest pozytywna ocena z zaprezentowanego projektu w formie referatu oraz prezentacji multimedialnej. Wynik oceny projektu stanowić będzie ocenę wiedzy i umiejętności praktycznych studenta związanych z usprawnianiem organizacji z wykorzystaniem szczupłego zarządzania. Na ocenę końcową z ćwiczeń składa się ocena z projektu (70%), obecność na zajęciach (20%) oraz aktywność na zajęciach (10%).
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładów (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładów.
1. Antosz K., Pacana A., Stadnicka D., Zielecki W. (2018), Lean Manufacturing Doskonalenie Produkcji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów.
2. Locher D. (2012), Lean w biurze i usługach. Przewodnik po zasadach szczupłego zarządzania w środowisku pozaprodukcyjnym, Wyd. MT Biznes, Warszawa.
3. Ludwiczak A. (2018), Zarządzanie procesami w administracji samorządowej. Doskonalenie z wykorzystaniem lean government, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
4. Hamrol A. (2015), Strategie i praktyki sprawnego działania. Lean, Six Sigma i inne. Wydawnictwo PWN, Warszawa.
5. Charron R., Harrington H.J., Voehl F., Wiggin H. (2015), The lean management systems handbook. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis Group.
1. Liker J. K. (2005), Droga Toyoty 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, Wyd. MT Biznes, Warszawa.
2. Woamc J.P. i in.: Maszyna która zmieniła świat, ProdPress com, Wrocław 2008.
3. Woamc J.P. i in.: Lean thinking – szczupłe myślenie, ProdPress com, Wrocław 2008.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 23-05-2022 20:27)