SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

System motywowania w organizacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu System motywowania w organizacji
Kod przedmiotu 04.5-WZ-ZarzD-SMO
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Menadżer personalny
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marta Moczulska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie z problematyką motywowania pracowników w organizacji.

Wymagania wstępne

Uzyskanie zaliczenia na min. ocenę dostateczną z przedmiotów: Podstawy zarządzania realizowanego w semestrze I, Profesjonalizacja doboru pracowników w semestrze II.

Zakres tematyczny

Treść wykładów: Istota motywacji. Teorie motywacji. Uwarunkowania motywowania. Elementy systemu motywowania.  

Treść ćwiczeń: Możliwości zastosowania teorii motywacji w motywowaniu pracowników. Dylematy motywowania pracowników. 

Metody kształcenia

Wykład - wykład konwencjonalny, wykład problemowy, prezentacja multimedialna

Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, case study

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunki zaliczenia dla ćwiczeń (K_U02, K_U03, K_U07, K_U12, K_K02): praca zaliczeniowa obejmująca swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń; zadanie polega na (1) stworzeniu systemu motywowania lub (2) ocenie istniejącego systemu motywowania określonego przedsiębiorstwa lub (3) analizie zagadnienia problemowego dotyczącego motywowania pracowników. Ocena uzależniona jest od ujęcia i syntezy problemu, kompletności elementów, jakości (uzasadnienia, spójność, kreatywność) proponowanych rozwiązań, jasności wypowiedzi.

Warunki zaliczenia dla wykładów (K_W01, K_W08, K_W09, K_W13): kolokwium zaliczeniowe obejmujące swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów. Progi dla poszczególnych ocen: 50%- dostateczny, 60% dostateczny plus; 70% dobry; 80% - dobry plus, powyżej 90% - bardzo dobry. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia jest pozytywna ocena z ćwiczeń.

Ocena końcowa: na ocenę końcową składa się wynik uzyskany z wykładu  (40%) i ćwiczeń (60%). Przy czym wyliczana jest ona przy założeniu uzyskania zaliczenia z obu form prowadzenia zajęć.

Literatura podstawowa

  1. Pietroń-Pyszczek A., Motywowanie pracowników, Marina,  2021.
  2. Kozłowski W., Zarządzanie motywacją pracowników, CeDeWu, 2020.
  3. Pink D.H., Drive, Canongate Books, 2018.
  4. Ariely D., Potęga irracjonalności, Smak słowa, 2017.
  5. Gajdek G., Motywowanie jako element procesu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 2015.
  6. Sekuła Z., Motywowanie do pracy. Teorie i instrumenty, PWE, Warszawa, 2010.
  7. Smith H.W., To co najważniejsze. Studio Emka, 2010.

Literatura uzupełniająca

  1. Nieżurawska-Zając J., Motywowanie pracowników zróżnicowanych pokoleniowo, CeDeWu, 2020.
  2. Mazurkiewicz A., Moczulska M.,Oczekiwania młodych osób wobec aktywności zawodowej (w świetle wyników badań empirycznych), Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi 100 (5), 2014.
  3. Król M., Lipka A., Waszczak S., Winnicka-Wejs A., Kształtowanie motywacji wewnętrznej, Koszty jakości i ryzyko, Difin, Warszawa, 2010.
  4. Stankiewicz J., Moczulska M., Partycypacja pracowników w podejmowaniu decyzji a poprawa relacji interpersonalnych, [w:] Organizacja w obliczu współczesnych wyzwań, (red. M. Geryk), Wydaw. Wyższej Szkoły Zarządzania, Gdańsk, 2010.
  5. Stankiewicz J., Bortnowska H., Możliwości motywowania klientów wewnętrznych banków (w świetle wyników badań), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 594 (54).
  6. Kopertyńska M. W., Motywowanie do pracy, Placet, 2009.
  7. Piwowarczyk J., Partycypacja w zarządzaniu a motywowanie pracowników, Oficyna Ekonomiczna, 2006.
  8. Gick A.,Tarczyńska M., Motywowanie pracowników: systemy - techniki – praktyka, PWE, 1999.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marta Moczulska (ostatnia modyfikacja: 26-05-2022 14:29)