SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Budowanie relacji poprzez komunikowanie się - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Budowanie relacji poprzez komunikowanie się
Kod przedmiotu 04.5-WZ-ZarzD-BRPK
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Menadżer personalny
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Patrycja Łychmus
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania komunikowania interpersonalnego w budowaniu relacji z interesariuszami współczesnych organizacji.

Wymagania wstępne

Uzyskanie zaliczenia na minimum oceną dostateczną z przedmiotu komunikowanie się w biznesie realizowanego w semestrze V studiów I stopnia.

Zakres tematyczny

Wykład: Rozmowa kwalifikacyjna – jej znaczenie, cele i reguły; Prowadzenie efektywnych zebrań zespołowych – przygotowanie agendy, zasady, wyznaczanie ról; Komunikowanie interpersonalne podczas konfliktów, w zależności od ich typu i etapu przebiegu; Rozmowa oceniająca i wykorzystanie reguł konstruktywnej krytyki, wspólne planowanie działań służących rozwojowi pracownika; Komunikowanie publiczne w pracy przez menedżera personalnego – znaczenie dla kształtowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Wykorzystanie odpowiedniego stylu komunikowania się.

Ćwiczenia: Przeprowadzanie rozmowy kwalifikacyjnej; Prowadzenie efektywnych zebrań; Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów; Przeprowadzanie rozmowy oceniającej, służącej rozwojowi pracownika; Możliwości zastosowania technik kreatywnych w relacjach interpersonalnych; Elementy komunikowania publicznego w budowaniu relacji z interesariuszami zewnętrznymi.

 

Metody kształcenia

Wykład: wykład konwencjonalny, dyskusja

Ćwiczenia: praca w grupach, dyskusja grupowa, case study, ćwiczenia warsztatowe

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunki zaliczenia dla wykładów: obecność na wykładach, rozmowa zaliczeniowa dotycząca zagadnień poruszanych w trakcie wykładów. Student odpowiada na trzy pytania, z których każde oceniane jest w skali od 5.0 (odpowiedź wyczerpująca) do 2.0 (brak znajomości tematu). Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna uzyskanych ocen z pytań.

Warunki zaliczenia ćwiczeń: obecność i aktywny udział na zajęciach (50% oceny końcowej z ćwiczeń) oraz zaliczenie na ocenę pozytywną pisemnego kolokwium (50%). Ocena aktywności podczas zajęć będzie odbywała się poprzez systematyczną obserwację wykonania zadań przewidzianych programem ćwiczeń [K_U03, K_U04, K_U05, K_U14, K_K06]. Kolokwium zaliczeniowe obejmie swoją treścią tematy realizowane podczas ćwiczeń; lista pytań z zakresem tematycznym zostanie przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem. Kolokwium będzie składać się z pięciu pytań otwartych z progami punktowymi (progi punktowe dla poszczególnych ocen z kolokwium: 10-9,5  punktów – bardzo dobry; 9 punktów – dobry plus; 8,5-8 punktów – dobry; 7,5-7 punktów – dostateczny plus; 6,5-6 punktów – dostateczny) [K_W08, K_W13].

Literatura podstawowa

  1. R. Arvinen-Muondo. Organizational Behaviour. Kogan Page 2021
  2. M. Jaworowicz, P. Jaworowicz, Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji, Difin, Warszawa 2017
  3. S.P. Morreale, B.H. Spitzberg, J.K. Barge, Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa 2012
  4. T.R. Bacon, Budowanie relacji w firmie. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół?, GWP, Gdańska 2014
  5. A. Bitkowska, A. Korombel, J.M. Moczydłowska, Relacje jako kapitał organizacji, Difin, Warszawa 2017

Literatura uzupełniająca

  1. Artykuły z czasopisma „Personel i Zarządzanie”
  2. Artykuły z czasopisma Harvard Buissnes Review
  3. Czajkowska, M., Januszkiewicz, K.,  Kołodziejczak, M.,  Zalewska-Turzyńska, M. (red.), Zachowania organizacyjne. Relacje społeczne w przestrzeni zmian. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015
  4. A. von de Heyde, B. von der Linde, Techniki prowadzenia rozmów dla kadry zarządzającej, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Patrycja Łychmus (ostatnia modyfikacja: 25-05-2022 11:59)