SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zarządzanie zaangażowaniem pracowników w organizacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zarządzanie zaangażowaniem pracowników w organizacji
Kod przedmiotu 04.9-WZ-ZarzD-ZZPO
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Występuje w specjalnościach Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marta Moczulska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wiedzą na temat kształtowania zaangażowania pracowników w organizacji.

Wymagania wstępne

Uzyskanie zaliczenia na min. ocenę dostateczną z przedmiotów: Koncepcje zarządzania, Psychologia zarządzania

Zakres tematyczny

Treść wykładów: Istota zaangażowania pracowników w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Potrzeba zarządzania nim. Uwarunkowania zaangażowania pracowników. Diagnozowanie stanu zaangażowania pracowników w organizacji. Możliwości wyzwalania zaangażowania pracowników.

Treść ćwiczeń: Determinanty zaangażowania. Rola menedżera w kształtowaniu zaangażowania pracowników. Możliwości kształtowania zaangażowania pracowników z uwzględnieniem poziomu zaangażowania.

Metody kształcenia

Wykład - konwencjonalny, problemowy, prezentacja multimedialna

Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, case study

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunki zaliczenia dla wykładów (K_W02, K_W08, K_K03), kolokwium zaliczeniowe. Ocena uzależniona jest od liczby uzyskanych punktów. 

Warunki zaliczenia dla ćwiczeń (K_U02, K_U04, K_U06, K_U07, K_K03):

zaliczenie obejmuje treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń; zagadnienia problemowe - zastosowanie zaprezentowanej wiedzy dotyczącej  zaangażowania pracowników, aktywność na zajęciach. Ocena  uzależniona jest od jasności omawianych zagadnień, ujęcia i syntezy problemu. Student może uzyskać ocenę: dostateczny – dostateczny plus za prezentację teoretyczną problemu (wiedza odtwórcza), dobry-bardzo dobry – za analizę i rozwiązanie zadania problemowego.

Ocena końcowa: na ocenę końcową składa się wynik uzyskany z wykładu  (50%) i ćwiczeń (50%). Przy czym wyliczana jest ona przy założeniu uzyskania zaliczenia z obu form prowadzenia zajęć.

Literatura podstawowa

  1. Kmiotek K., Zaangażowanie pracowników w miejscu pracy, Oficyna Wydawmnicza Uniwerystetu Rzeszowskiego, 2016.
  2. Bugdol M., Wartości organizacyjne, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006
  3. Smythe J., CEO – dyrektor do spraw zaangażowania, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Kraków 2009
  4. Juchnowicz M., Zarządzanie przez zaangażowanie, PWE, Warszawa 2010
  5. Juchnowicz M., Zaangażowanie pracowników. Sposoby oceny i motywowania, PWE, Warszawa 2012
  6. Smith H.W., To, co najważniejsze, Studio Emka, 2010.
  7. Stankiewicz J., Moczulska M., Wartości jako istotny czynnik warunkujący zaangażowanie  pracowników w organizacji niezbędne dla przemian we współczesnych przedsiębiorstwach, w: J. Skalik (red.), Przełamywanie barier wzrostu przedsiębiorstw,  Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2011
  8. Stankiewicz J., Moczulska M., Wyzwalanie zaangażowania pracowników poprzez rywalizację czy współpracę?, Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego: Wybrane problemy kooperencji w rozwoju współczesnych organizacji, 2012

Literatura uzupełniająca

  1.  Borkowska S., Jawor-Joniewicz A. (red.),Kształtowanie zaangażowania pracowników w kontekście zarządzania różnorodnością, IPiSS, 2016
  2. Smith J., Empowerment. Jak zwiększyć zaangażowanie pracowników, One Press, 2006
  3. Stocki N., Prokopowicz P., Żmuda G., Pełna partycypacja w zarządzaniu. Tajemnice sukcesu największych eksperymentów menedżerskich świata, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Kraków 2008
  4. Zigarmi D., Nimon K., Houson D., Witt D., Diehl D. (2011), A Preliminary Field Test Of An Employee Work Passion Model, „Human Resource Development Quarterly”, Vol. 22, No. 2., 2011
  5. Burkiewicz M., Rola zaangażowania pracowników w strategii zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo PRET, Warszawa 2003

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marta Moczulska (ostatnia modyfikacja: 26-05-2022 17:32)