SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Tworzenie zespołów |
Kod przedmiotu | 04.0-WZ-BezD- TZ |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Bezpieczeństwo narodowe |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Bezpieczeństwo publiczne |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Projekt | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem efektywnych zespołów pracowniczych we współczesnym świecie; przekazanie wiedzy dotyczącej istoty funkcjonowania zespołów, ich struktur i procesów w nich zachodzącymi, jak również możliwości przekształcania grup w zespoły.
Celem przedmiotu jest również rozwijanie osobistych kompetencji studentów związanych ze współdziałaniem i pracą zespołową, a także umiejętności związanych z budowaniem i kształtowaniem efektywnych zespołów
Zaliczenie na ocenę minimum dostateczną z przedmiotu socjologia realizowanego w semestrze I
Projekt: Pojęcie zespołu, różnice między grupą a zespołem oraz cechy efektywnych zespołów; elementy struktury zespołów-cele, normy zespołowe, role grupowe; fazy rozwoju zespołów; procesy zachodzące w zespołach oraz kształtowanie współpracy; integracja zespołu w oparciu o wzajemne poznanie, efektywne komunikowanie się, budowanie zaufania i współpracę; kształtowanie współpracy w zespole; elementy struktury zespołu i procesy w nim zachodzące oraz ich wpływ na powstawanie zjawiska synergii; kierowanie zespołem pracowniczym
Projekt: praca w grupach, ćwiczenia warsztatowe w oparciu o zadania scenariuszowe, metoda dramy, dyskusja grupowa
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest: obecność i aktywność studenta na zajęciach, wykonanie projektu oraz zaliczenie na ocenę pozytywną kolokwium; lista pytań z zakresem tematycznym zostanie przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem, pytania otwarte z progami punktowymi, studenci udzielają odpowiedzi na 4 pytania wybrane przez prowadzącego; progi punktowe dla poszczególnych ocen z egzaminu: 8-7,5 punktów – 5,0; 7 punktów – 4,5; 6,5 – 6,0 punktów – 4,0; 5,5 punktów – 3,5; 5,0 – 4,5 punktów – 3,0.
Na ocenę końcową składają się następujące elementy:
1. Aneona D., Bresmen H., Zespoły X. Jak budować zespoły, które odnoszą sukces, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków, 2009
2. Belbin M. R., Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk, 2008
3. Gellert M., Nowak C., Zespół, GWP, Gdańsk, 2008
4. Mackin D., Budowanie zespołu; zestaw narzędzi, Rebis, Poznań, 2011
5. Miller D., Zespoły, PWE, Warszawa, 2010
Zmodyfikowane przez dr Bartosz Seiler (ostatnia modyfikacja: 24-05-2022 15:04)