SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Promocja w przemyśle żywieniowym - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Promocja w przemyśle żywieniowym
Kod przedmiotu 01.3-WB-ŻCZ2P-ppż-S22
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Żywienie człowieka i dietoterapia
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Halina Bartkiewicz
  • doc. dr inż. Izabela Wojewoda
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą marketingu, z zasadami posługiwania się narzędziami marketingu mix, zaznajomienie z środkami i formami promocji w działalności biznesowej, poznanie podstawowych zasad planowania i realizacji skutecznych programów komunikacji marketingowej, kształtowanie umiejętności doboru efektywnych działań promocyjnych w działalności produkcyjnej lub usługowej w zakresie doradztwa żywieniowego i w zawodzie dietetyka.

Wymagania wstępne

Umiejętność posługiwania się programami komputerowymi (takimi jak np. Word, Power Point, Excel).

Zakres tematyczny

Wykłady

  1. Podstawowe założenia marketingu i promocji. Otoczenie marketingowe i zasoby przedsiębiorstwa.
  2. Źródła informacji marketingowych i badania marketingowe na potrzeby skutecznej promocji.
  3. Zachowanie konsumentów na rynku. Zasady wyodrębniania jednorodnych grup klientów.
  4. Promocja jako wyraz komunikacji marketingowej.
  5. Instrumenty promocji mix.
  6. Nowoczesne formy promocji.
  7. Promocja produktów żywnościowych, usług związanych z doradztwem żywieniowym, promocja gabinetu dietetycznego.

Ćwiczenia:

  1. Podstawowe pojęcia marketingowe. Omówienie założeń projektu „Moja firma - strategia promocji”.
  2. Analiza SWOT przedsiębiorstwa jako baza budowy strategii promocyjnej.
  3. Prowadzenie badań marketingowych na użytek strategii promocji.
  4. Projektowanie celów promocji mix.
  5. Segmentacja klientów.
  6. Analiza możliwości wykorzystania instrumentów komunikacji marketingowej (reklama, promocja sprzedaży, marketing bezpośredni, public relations, sprzedaż osobista).

Prezentacja projektów.

Metody kształcenia

metody podające:

  • wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych,
  • wykład problemowy.

metody poszukujące:

  • problemowe: giełda pomysłów,
  • ćwiczeniowo-praktyczne: metoda projektu, dyskusje

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uzyskanie pozytywnej oceny z testu z wykładów oraz z projektu z ćwiczeń.

- wykłady: zaliczenie z oceną na podstawie testu (20 pytań: jednokrotnego wyboru, otwarte, prawda-fałsz) z treści prezentowanych w trakcie wykładów,

- ćwiczenia: zaliczenie z oceną na podstawie wykonanego projektu strategii promocyjnej firmy (indywidualnie lub w grupach): ocenie podlega kompletność zagadnień, merytoryka opracowania oraz prezentacja projektu na zajęciach

- obecność na zajęciach oraz uczestnictwo w dyskusjach

Ocena końcowa składa się w 50% z oceny z testu, 50% z oceny z ćwiczeń (projekt - 80%; aktywność (obecność, udział w dyskusjach) - 20%)

Literatura podstawowa

  1. Kotler Ph., Keller K.L. Marketing. wyd. 2022 zm. i uzupeł., Dom Wydawniczy „Rebis”. Poznań 2022
  2. Pabian A. Promocja, nowoczesne środki i formy. Difin. Warszawa 2008
  3. Boguszewicz-Kreft M., Marczak M.: Promocja usług, Wyd. CeDeWu, Warszawa, 2019
  4. Kowalska A., Olszańska A., Urban S. Marketing produktów spożywczych i gastronomii. Wydawnictwo UE we Wrocławiu. Wrocław 2016

Literatura uzupełniająca

  1. Wybrane artykuły z czasopism: Marketing w praktyce, Marketer+
  2. Pietraszek M. Reklama i public relations w małej firmie. Wyd. Helion. Gliwice 2014
  3. Nowe Trendy w Dietetyce, pod red. naukową K. Krzystyniaka, J. Klonowskiej, Wyd. Medyk, 2020
  4. Kubisiak P. (red.), ICAN Management Review Polska, ICAN Institute, Warszawa 2020

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Mariusz Kasprzak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 04-02-2023 21:43)