SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Digital competences - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Digital competences
Kod przedmiotu 08.9--FAP-DC-S23
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek WH - oferta ERASMUS / Filologia angielska
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Jarosław Wagner
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

  • mastering basic knowledge of information and communication technologies (ICT), with particular emphasis on up-to-date methods and means of interaction and tools,
  • acquiring the skills to use ICT tools efficiently (legally, safely and ethically),
  • being able to function in today's information society and to use ICT consciously and reflectively in one's professional work.

Wymagania wstępne

Basic computer science / information technology knowledge and skills - secondary school level.

Zakres tematyczny

  1. TI/ICT - terminology,
  2. Computer and peripheral design and principle of operation;
  3. Operating system and data security;
  4. Local area network; intranet - proxy connections (UZ);
  5. observance of copyright law; legal use of applications and the Internet,
  6. word processing - formatting documents according to professional work requirements,
  7. online translation tools (Google translator, DeepL, ChatGPT, others)
  8. spreadsheets - possibilities and basic applications,
  9. multimedia - definitions, tools and implementation,
  10. cloud applications - overview, possibilities and applications,
  11. data compression
  12. basic graphics editing

 

Metody kształcenia

  • conversational and problem-based lecture using online tools and simulations;
  • demonstration (e.g. using tools to present the teacher's or student's desktop to the rest of the audience in the computer lab);
  • laboratory exercises: analysis, design and implementation of electronic documents;
  • remote classes (e-learning and blended learning) - using the Google system (Classrooms) and the course teacher's online multimedia courses.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Crediting the laboratorium class: successful completion of all coursework and assessable assignments. The final grade is the arithmetic mean of all positive partial grades (test/quizz in word processing, spreadsheet, data compression programmes, computer construction, preparation of a presentation on a given topic, other).

Grading scale based on the points possible in the subject:

  • from 92% to 100% - 5
  • from 84% 91.99% - 4+
  • 76% 83.99% - 4
  • 68% to 75.99% - 3+
  • 60% to 67.99% - 3
  • from 0% to 59.99% - 2

Literatura podstawowa

  • Wrotek W., Office 2021 PL. Kurs, Helion, Gliwice 2022
  • Wrotek W., Office 2019 PL. Kurs, Helion, Gliwice 2019
  • Flanczewski S., Excel 2019 PL w biurze i nie tylko, Helion, Gliwice 2019
  • Official Google Blog (2023), https://blog.google/
  • Official Microsoft Blog (2023), https://blogs.microsoft.com/

Literatura uzupełniająca

None.

Uwagi

None.


Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 29-06-2024 20:46)