SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Ekologia stosowana |
Kod przedmiotu | Eko 08_pNadGen8BPDV |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Inżynieria środowiska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem przyrody w postaci ekosystemów i wykorzystanie zasad oraz metod badań ekologicznych w inżynierii środowiska.
Formalne: zaliczenie przedmiotów - brak
Nieformalne: brak.
Program wykładów: Osiągnięcia i zastosowania ekologii. Wyjaśnienie istoty funkcjonowania przyrody w postaci ekosystemów. Poznanie funkcjonowania różnorodnych procesów zachodzących w ekosystemach dla potrzeb inżynierii środowiska. Zanieczyszczenia autochtoniczne i allochtoniczne. Zastosowanie ekologii w inżynierii środowiska:
Program ćwiczeń laboratoryjnych: Badania fitosocjologiczne: szata roślinna, jako wskaźnik przydatności terenu do zagospodarowania. Analiza hydrobiologiczna i saprobowa wody: plankton, bentos i makrofity jako wskaźnik klasy czystości wód powierzchniowych. Biologiczne metody oczyszczania ścieków: mikrofauna, jako wskaźnik efektywności procesu oczyszczania ścieków osadem czynnym. Ocena jakościowa i ilościowa bakterii nitkowatych w osadzie czynnym. Analiza sanitarna wody: występowanie w wodzie organizmów psychrofilnych i mezofilnych. Bakterie autochtoniczne i allochtoniczne w wodzie. Biodeterioracja: rozkład i korozja mikrobiologiczna materiałów technicznych.
Metody podające: wykład konwencjonalny, wykład problemowy, wykład z prezentacją multimedialną.
Metody poszukujące: samodzielna praca studenta - mikroskopowanie i identyfikacja materiału biologicznego (zajęcia laboratoryjne), samodzielne przygotowanie lub pobór prób do przeprowadzenia wybranych typów analiz (zajęcia laboratoryjne i terenowe).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie laboratoriów: podstawą do zaliczenia zajęć laboratoryjnych są oceny z trzech kolokwiów praktycznych i teoretycznych (pisemnych lub ustnych) ze zrealizowanych zajęć. Zaliczenie wykładu – pisemne kolokwium, zawierające 8 pytań ocenianych na 0 – 1 pkt; do zaliczenia na ocenę dostateczną konieczne jest uzyskanie 5 punktów.
Podstawą ustalenia oceny łącznej jest średnia ważona uzyskana przez dodanie: 0,5 oceny z wykładu oraz 0,5 oceny z ćwiczeń laboratoryjnych. Średnią ważoną zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ocena łączna ustalona jest na podstawie średniej ważonej zgodnie z zasadą: poniżej 3,30 – dostateczny, od 3,30 do 3,69 – dostateczny plus, od 3,70 do 4,09 – dobry, od 4,10 do 4,49 – dobry plus, od 4,50 – bardzo dobry.
brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Sylwia Myszograj, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 21-03-2019 12:44)