SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Ekologia i ochrona środowiska (wybieralny) |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-AiUP-EiOŚ03ć-Ć-S14_pNadGenAORP2 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera architekta |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1. Celem w zakresie wiedzy jest zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami z zakresu ekologii i ochrony środowiska. Omówienie najważniejszych zagadnień ekologicznych i sozologicznych. Wykazanie i podkreślenie potrzeby ochrony środowiska naturalnego.
2. Celem w zakresie umiejętności jest nauczenie studenta i pozyskiwania informacji z literatury i innych źródeł dotyczących ekologii oraz ochrony środowiska, przygotowania i przedstawienia prezentacji ustnej, dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu ekologii i ochrony środowiska.
3. Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest wykształcenie u studenta zrozumienia potrzeby aktualizacji wiedzy o ekologii i ochronie środowiska przez ustawiczne kształcenie i pracę w zespole.
Formalne: podstawy ekologii i ochrony środowiska na poziomie szkoły średniej.
Nieformalne: podstawowa wiedza z zakresu nauk o środowisku.
Program wykładów:
Zapoznanie studenta z historią ochrony środowiska i podstawowymi pojęciami z zakresu ekologii oraz nauk sozologicznych.
Omówienie naturalnych zasobów Ziemi. Przedstawienie funkcji ekosystemów naturalnych i przekształconych. Wykazanie źródeł zanieczyszczenia atmosfery. Omówienie pojęć: efekt cieplarniany, dziura ozonowa, kwaśne deszcze, smog kwaśny i fotochemiczny. Tematyka związana z ochroną atmosfery. Pojęcie eutrofizacji wód. Dewastacja i degradacja gleby i jej ochrona. Omówienie problemu odpadów. Omówienie zagrożenia radiologicznego i skażenia promieniotwórczego. Problem niszczenia i ochrona świata istot żywych. Aspekty prawne i ekonomiczne w ochronie środowiska. Integracja współczesnych działań ochronnych w skali regionalnej i ogólnoświatowej.
Program ćwiczeń:
Prezentacja multimedialne, zapoznające studenta z podstawowymi pojęciami ekologicznymi i sozologicznymi. Szczegółowe omówienie problemów związanych z ochroną wód, gleb i powietrza. Omówienie problemów związanych z hałasem i odpadami w środowisku, a także z formami ochrony przyrody w Polsce.
Metody podające: wykład konwencjonalny, wykład problemowy, wykład z prezentacją multimedialną.
Metody poszukujące: samodzielna praca studenta przy opracowywaniu zagadnień z zakresu ekologii i ochrony środowiska.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady:
Student zalicza wykład – pisemne kolokwium, zawierające 8 pytań ocenianych na 0 – 1 pkt; do zaliczenia na ocenę dostateczną konieczne jest uzyskanie 5 punktów.
Ćwiczenia:
Student zalicza ćwiczenie - prezentacja multimedialna przygotowana na 20 minut.
Sprawdzenie kompetencji studenta w trakcie wprowadzenia do zajęć ćwiczeniowych.
Zasada ustalania oceny:
Oceną osiągniętych efektów kształcenia składa się z oceny zaliczenia wykładu i z oceny zaliczenia ćwiczenia - pisemne kolokwium oraz z oceny za aktywność podczas zajęć, a także oceny za przygotowanie i przedstawienie prezentacji multimedialnej.
brak
Zmodyfikowane przez dr inż. Katarzyna Łuszczyńska (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 10:01)