SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Psychologia dla przyszłych managerów - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Psychologia dla przyszłych managerów
Kod przedmiotu 06.4-WI-P-p.p.m.02-2014-W-S14_pNadGenPU5G5
Wydział Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
Kierunek Architektura krajobrazu
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zbudowanie umiejętności w zakresie planowania przedsięwzięć; Motywowania siebie i innych do działania. Zarządzanie konfliktem i czasem. Ukierunkowanie, sprecyzowanie osobistych celów rozwojowych, wiedza o naturze rozwoju osobistego, wzbudzanie refleksji w tym obszarze; przyjęcie postawy odpowiedzialności wobec własnego rozwoju.

Wymagania wstępne

Formalne: brak

Nieformalne: brak

Zakres tematyczny

Program wykładów:

Planowanie przedsięwzięć; wyznaczanie celów i środków, procesy motywacyjne, narzędzia poznawcze do zarządzania konfliktem i czasem, wpływy społeczne (perswazja, negocjacje, inne formy wywierania wpływu na innych), teoria konfliktu. rozwój jako proces. czynniki determinujące rozwój, zmiana rozwojowa, umiejętności, jakość życia, stres i jego konsekwencje, strategie radzenia sobie ze stresem, wyznaczanie celów i poszukiwanie środków, wzbudzanie i odzyskiwanie motywacji, kryteria sukcesu wewnętrzne i zewnętrzne, rozwój jako proces, czynniki determinujące rozwój, zmiana rozwojowa, umiejętności, jakość życia.

Program ćwiczeń:

Analiza sytuacji międzyludzkich w firmie. Ćwiczenia w grupach sytuacji z podziałem między studentów pozycji w grupie i kompetencji.

Metody kształcenia

metody podające: wykład konwersatoryjny, wykład informacyjny.

metody poszukujące: metoda ćwiczeniowo-praktyczna – metoda ćwiczebna, okrągłego stołu, analizy przypadku

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

W trakcie prowadzonych zajęć ocenie podlegają:

  • aktywność studentów;
  • uczestnictwo w zajęciach.

Po skończonym cyklu zajęć przeprowadzane jest pisemne kolokwium zaliczeniowe z treści wykładowych. Oceniana jest wiedza na zadany temat – trafność odpowiedzi, kompletność odpowiedzi.

Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen wszystkich elementów składowych kształcenia (uwzględniającą jako wagę liczbę godzin w poszczególnych elementach).

Literatura podstawowa

  1. Aronson E., Wilson T.D., Alert M. „Psychologia społeczna”. Zysk i s-ka.
  2. Maslow A. „Motywacja i osobowość”. PWN.
  3. Akademia Rozwoju; Gazeta prawna.
  4. Strelau J. red.: „Psychologia”

Literatura uzupełniająca

Uwagi

Brak


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Andrzej Greinert, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 19-07-2016 11:55)