SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komunikacja i trening interpersonalny |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ArchKP-Kitrinter-S16 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura krajobrazu |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zdobycie wiedzy z zakresu komunikacji interpersonalnej, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, uświadomienie własnych zasobów i ograniczeń w sferze komunikacji społecznej oraz potrzeby ciągłego rozwoju osobowego.
Formalne: brak
Nieformalne: brak
Wykład i ćwiczenia:
Zasady i przebieg procesu komunikacji – Schemat procesu komunikowania się Aktywne słuchanie, przekazywanie informacji zwrotnych Bariery komunikacyjne Komunikacja niewerbalna: - rodzaje komunikatów niewerbalnych - funkcje komunikatów niewerbalnych. Komunikacja inter- i intrapsychiczna w procesie rozwoju samoświadomości. Analiza transakcyjna i jej praktyczne zastosowanie. Asertywność jako jeden ze stylów komunikacji: Rozpoznawanie zachowań asertywnych, Budowanie komunikatów asertywnych. Budowanie obrazu własnej osoby na podstawie procesu grupowego. Rozwój umiejętności autoprezentacji. Wpływ grupy na funkcjonowanie społeczne (style pracy w grupie, grupowe i indywidualne podejmowanie decyzji). Style interpretacji sytuacji społecznych i komunikacji (optymistyczny i pesymistyczny). Znaczenie napięcia stresowego w procesie komunikacji interpersonalnej. Konflikty i sposoby rozwiązywania ich.
metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
metody poszukujące: wypowiedzi uczestników na zadany temat, ćwiczenia sytuacji rzeczywistych w małych grupach, inscenizacje, gry symulacyjne, metody ekspresyjne, dyskusja, burza mózgów
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę końcową składają się:
Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen wszystkich elementów składowych kształcenia (uwzględniającą jako wagę liczbę godzin w poszczególnych elementach).
Brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Andrzej Greinert, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 10:50)