SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Budowanie relacji przez komunikowanie się - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Budowanie relacji przez komunikowanie się
Kod przedmiotu 04.7-WZ-EkoPD-BRPKS-S16
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Ekonomia / Ekonomia menedżerska
Profil praktyczny
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Patrycja Łychmus
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania komunikowania interpersonalnego w budowaniu relacji z interesariuszami współczesnych organizacji.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Rozmowa kwalifikacyjna – jej znaczenie, cele i reguły; Prowadzenie efektywnych zebrań zespołowych – przygotowanie agendy, zasady, wyznaczanie ról; Komunikowanie interpersonalne podczas konfliktów, w zależności od ich typu i etapu przebiegu; Rozmowa oceniająca i wykorzystanie reguł konstruktywnej krytyki, wspólne planowanie działań służących rozwojowi pracownika; Komunikowanie publiczne w pracy przez menedżera personalnego – znaczenie dla kształtowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Wykorzystanie odpowiedniego stylu komunikowania się.

 

Metody kształcenia

Wykład konwencjonalny, dyskusja.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Na ocenę końcową składają się następujące elementy:

Obecnośćna wykładach: studenci zobowiązani są do systematycznego uczestnictwa w zajęciach. W przypadku nieobecności wynikłych
z ważnych przyczyn należy uzgodnić z prowadzącym sposób odrobienia zaległych wykładów. W celu usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach student przedstawia stosowne zaświadczenie w ciągu 7 dni.

Ocena z kolokwium zaliczeniowego: kolokwium obejmie swoją treścią tematy realizowane podczas wykładów; lista pytań z zakresem tematycznym zostanie przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem, pytania otwarte z progami punktowymi, studenci udzielają odpowiedzi na 5 pytań wybranych przez prowadzącego; progi punktowe dla poszczególnych ocen z kolokwium: 10-9,5  punktów – 5,0; 9 punktów – 4,5; 8,5-8 punktów – 4,0; 7,5-7 punktów – 3,5; 6,5-6 punktów – 3,0.

Literatura podstawowa

  1. P. Hartley, Komunikacja w grupie, Zysk i Spólka, Poznań 2000
  2. Sherwyn P. Morreale, Brian H. Spitzberg, J. Kevin Barge, Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa 2012
  3. J.Stankiewicz, Komunikowanie się w organizacji, Astrum, Wrocław 2006
  4. D. Mackin, Budowanie zespołu; zestaw narzędzi, Rebis, Poznań 2011
  5. A. von de Heyde, B. von der Linde, Techniki prowadzenia rozmów dla kadry zarządzającej, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009

Literatura uzupełniająca

  1. Artykuły z czasopisma „Personel i Zarządzanie”
  2. Artykuły z czasopisma Harvard Buissnes Review
  3. J. Steward (red.), Mosty zamiast murów, PWN, Warszawa2005

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Patrycja Łychmus (ostatnia modyfikacja: 28-08-2016 13:04)