SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Choroby wewnętrzne - gastroenterologia |
Kod przedmiotu | 12.0-WL-Lek-ChW-G |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Lekarski |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie sześcioletnie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kształcenia jest poznanie mechanizmów patofizjologicznych i symptomatologii chorób narządów Celem jest uzyskanie wiedzy przez studenta na temat: definicji chorobowości, etiologii, patogenezy, objawów klinicznych, badań dodatkowych, rozpoznania różnicowego, rozpoznania ostatecznego, leczenia, rokowania oraz przebiegu chorób układu trawienia, powtórzenie wiedzy na temat anatomii patologicznej oraz patofizjologii chorób układu trawienia, zapoznanie studentów z profilaktyką chorób układu trawienia, a w szczególności zapobieganiu i wczesnym wykrywania raka jelita grubego, a także doskonalenie ogólnej diagnostyki chorób układu trawienia, zapoznanie studenta z badaniami diagnostycznymi I leczniczymi przy użyciu endoskopów oraz aparatury USG. Student samodzielnie posiądzie umiejętność nakłuwania jamy otrzewnej w przypadku wodobrzusza oraz wykona badanie USG jamy brzusznej. Zapoznanie studenta z najnowszymi osiągnięciami naukowymi w gastroenterologii. Nabycie przez studenta podstawowych umiejętności niezbędnych w prowadzeniu badań klinicznych oraz integracji wiedzy i umiejętności klinicznych z dowodami naukowymi.
Znajomość anatomii, histologii, fizjologii, patofizjologii, patomorfologii.
Wykłady
Ćwiczenia:
Ćwiczenia w grupach 5 osób prowadzone w oddziale chorób wewnętrznych oraz w poradni gastroenterologicznej i pracowniach endoskopowych poprzez bezpośrednią pracę z pacjentem. Student poznaje zasady przygotowania pacjenta do badań endoskopowych. Podczas ćwiczeń student doskonali umiejętności badania podmiotowego i przedmiotowego, ustalanie rozpoznania wstępnego, propozycje badań laboratoryjnych i pracownianych, ich interpretacja, rozpoznanie różnicowe, rozpoznanie ostateczne, propozycja postępowania leczniczego u chorych hospitalizowanych stosownie do tematyki seminariów. Udział studentów w obchodach lekarskich. Przedstawienie przypadku przez studenta przed grupą studencką i nauczycielem akademickim. Samodzielne opracowanie historii choroby, pod kontrolą nauczyciela akademickiego. Wykłady prowadzone w formie prezentacji multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie do ćwiczeń i seminarium weryfikowane jest w formie ustnej lub pisemnej przez prowadzącego zajęcia. Zaliczenie odbytych ćwiczeń na podstawie obecności i aktywnego uczestnictwa oraz oceny umiejętności praktycznych w formie ustnej przez prowadzącego zajęcia, dopuszczalna 1 nieobecność usprawiedliwioną, odrobienie opuszczonych zajęć z inną grupą studencką.
Zaliczenie końcowe w formie testowej, test jednokrotnego wyboru - do zaliczenia niezbędne udzielenie 60% prawidłowych odpowiedzi. W przypadku oceny niedostatecznej z testu końcowego należy przystąpić do zaliczenia w terminie i trybie uzgodnionym z odpowiedzialnym za zajęcia, do końca roku akademickiego.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez mgr Beata Wojciechowska (ostatnia modyfikacja: 16-07-2019 15:25)