SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Farmakologia kliniczna |
Kod przedmiotu | 12.5-WL-Lek-FK |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Lekarski |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie sześcioletnie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 10 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kształcenia jest powiązanie podstawowych informacji z zakresu farmakologii z aspektami klinicznymi oraz indywidualnymi sytuacjami klinicznymi. Celem nauczania jest nabycie wiedzy o możliwościach terapeutycznych w odniesieniu do określonych jednostek chorobowych i sytuacji klinicznych, z uwzględnieniem medycyny opartej na faktach, ale też potrzebą indywidualizacji terapii, czynników ekonomicznych. Celem jest także nauczenie pozyskiwania i krytycznej interpretacji informacji o lekach, zapoznanie studenta z najnowszymi osiągnięciami naukowymi w farmakologii klinicznej. Nabycie przez studenta podstawowych umiejętności niezbędnych w prowadzeniu badań klinicznych oraz integracji wiedzy i umiejętności klinicznych z dowodami naukowymi. Ćwiczenia maja na celu nauczenie studenta wdrażania terapii zgodnie z obowiązującymi standardami, z uwzględnieniem efektów działania leków, działań niepożądanych, interakcji lekowych, obecności procesów patologicznych w organizmie.
Znajomość fizjologii, patofizjologii, genetyki, farmakologii, propedeutyki chorób wewnętrznych i propedeutyki pediatrii.
Wykłady
Ćwiczenia
Wykłady w formie prezentacji multimedialnych. Ćwiczenia w formie analizy przypadków klinicznych i doboru terapii przez studentów. Dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład zakończony zaliczeniem pisemnym w formie testu. Test 30-50 pytań jednokrotnego i/lub wielokrotnego wyboru. Do otrzymania oceny pozytywnej z wykładu konieczne jest uzyskanie co najmniej 60% punktów.
Ćwiczenia prowadzone są w formie bloków tematycznych. Każdy blok zakończony jest zaliczeniem na ocenę. Przygotowanie do ćwiczeń weryfikowane w formie ustnej lub pisemnej. Ocena końcowa z ćwiczeń jest średnia arytmetyczną ocen uzyskanych z każdego z bloków tematycznych.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna oceny z wykładu i ćwiczeń. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe nie wymienione regulacje określa Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Zmodyfikowane przez dr hab. n. med. Magdalena Gibas-Dorna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-10-2020 18:57)