SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Społeczeństwo wiedzy |
Kod przedmiotu | 15.9-WZ-BezD- SW-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Bezpieczeństwo narodowe / Zarządzanie kryzysowe |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie z problematyką z zakresu wykorzystania informacji w systemach bezpieczeństwa w skali narodowej i międzynarodowej, metodach ich przetwarzania, ich wpływie na rozwój społeczeństwa wiedzy oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej.
Uzyskanie zaliczenia na min ocenę dostateczną z przedmiotu systemy bezpieczeństwa (IV semestr I stopnia).
Wykład:
Definicja wiedzy, informacji i ich rola w bezpieczeństwie; ewolucja rozwoju społeczno-gospodarczego; globalne społeczeństwo wiedzy, jego właściwości, funkcje oraz etapy rozwoju; społeczna i ekonomiczna rola informacji; wymiar informacyjny bezpieczeństwa; technologie w bezpieczeństwie informacyjnym państwa.
Ćwiczenia:
Podstawy identyfikacyjne przedmiotu. Pojęcie wiedzy, informacji i ich zastosowanie w systemach bezpieczeństwa. Rozwój społeczeństwa wiedzy. Globalne społeczeństwo informacyjne oraz społeczeństwo wiedzy. Determinanty społeczeństwa wiedzy oraz społeczeństwa informacyjnego. Rozwój społeczeństwa wiedzy oraz informacyjnego. Bezpieczeństwo informacyjne jako zagrożenie asymetryczne. Nowe technologie informacyjne. Wpływ nowych technologii na informacyjne bezpieczeństwo państwa. Zastosowanie sieciocentryzmu.
Wykład konwencjonalny, praca z dokumentem źródłowym, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja, prezentacja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Efekty kształcenia będą weryfikowane trzema sposobami: poprzez systematyczną kontrolę wykonania zadań przewidzianych programem (prezentacja), okresowe sprawdziany (kolokwium) oraz przeprowadzenie egzaminu z wykładów.
Wykład - egzamin pisemny – lista pytań z zakresu tematycznego wykładów przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem (K_W02, K_W09) ; pytania otwarte z progami punktowymi. Z zakresu podanych pytań na kolokwium studenci udzielają odpowiedzi na 3 pytania wybrane przez prowadzącego. Progi punktowe dla poszczególnych ocen z kolokwium: 1,55-1,85 punktów-3,0; 1,86-2,16 punktów-3,5; 2,17-2,47 punktów-4,0; 2,48-2,78 punktów-4,5; 2,79-3 punkty-5,0.
Ćwiczenia - pozytywna ocena z prezentacji wybranego tematu ćwiczeń – studenci otrzymują listę zagadnień omawianych na ćwiczeniach, wybierają temat, do którego są zobowiązani przygotować prezentację z użyciem dostępnych narzędzi dydaktycznych (np. projektor multimedialny, rzutnik) (K_U02, K_U03, K_K02, K_K04) ; pozytywna ocena z kolokwium – lista pytań z zakresu tematycznego ćwiczeń zostaje studentom przesłana z miesięcznym wyprzedzeniem, pytania otwarte z progami punktowymi (K_W02, K_W09). Z zakresu podanych pytań na kolokwium studenci udzielają odpowiedzi na 3 pytania wybrane przez prowadzącego. Progi punktowe dla poszczególnych ocen z kolokwium: 1,55-1,85 punktów-3,0; 1,86-2,16 punktów-3,5; 2,17-2,47 punktów-4,0; 2,48-2,78 punktów-4,5; 2,79-3 punkty-5,0.
Miarą zaliczenia przedmiotu jest ocena końcowa, która jest wypadkową oceny z ćwiczeń i egzaminu.
Brak
Zmodyfikowane przez dr Magdalena Dalecka-Zaborowska (ostatnia modyfikacja: 16-09-2016 12:04)