SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot fakultatywny specjalnościowy |
Kod przedmiotu | 11.3-WZ-BezD-PFS-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Bezpieczeństwo narodowe / Bezpieczeństwo biznesu i administracji |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie podstawowych procesów zachodzących w ramach tzw. gospodarki opartej na wiedzy, zagadnień dotyczących form międzynarodowego transferu wiedzy, barier utrudniających taki transfer oraz środków ochrony wiedzy i informacji w gospodarce elektronicznej, jak również przyczyn międzynarodowego transferu wiedzy oraz jego skutków dla gospodarki światowej
Znajomość zagadnień ogólnoekonomicznych z makro- i mikroekonomii, jak również wybranych pojęć omawianych w ramach międzynarodowych stosunków gospodarczych, umiejętności korzystania z zasobów Internetu (zwłaszcza wyszukiwanie, weryfikacja i analiza informacji pozyskiwanych z Internetu)
Forma zajęć: wykłady
1. Pojęcia wstępne, charakterystyka pojęcia gospodarka oparta na wiedzy
2. Geneza i konsekwencje powstawania rynków elektronicznych
3. Elektroniczne rynki zorganizowane - wybrane problemy
4. Informacja i wiedza jako przedmiot obrotu międzynarodowego
5. Model zamkniętej a model otwartej innowacyjności
6. Ochrona własności intelektualnej - wybrane aspekty
Forma zajęć: ćwiczenia
1. Przykłady rynków elektronicznych w Polsce – case study
2. Bezpieczeństwo transakcji internetowych
3. Nowoczesne formy transferu wiedzy i technologii
4. Model „open innovation” – charakterystyka, korzyści, przykłady wykorzystania
5. Znaczenie Internetu jako medium marketingowego – case study
6. Gospodarka kreatywna - pojęcie, rola we współczesnej gospodarce światowej, udział Polski
Wykłady z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz wybranych zasobów Internetu, ćwiczenia - analiza problemów oraz samodzielne opracowanie przez studentów wybranych zagadnień
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie składa się z dwóch części:
1. przedstawienie na zajęciach samodzielnie opracowanej prezentacji multimedialnej (maks. 80 pkt),
2. aktywność i praca zespołowa na zajęciach (maks. 20 pkt). Ocena z przedmiotu: - dostateczna - min. 60% łącznej sumy punktów za prezentację i aktywność, - dobra - min. 80% łącznej sumy punktów za prezentację i aktywność, - bardzo dobra - min. 90% łącznej sumy punktów za prezentację i aktywność
[1] Wyzwania kreatywnej gospodarki / Joanna Markiewicz, Sławomir Kotylak, Ewelina Szczech-Pietkiewicz .- Warszawa : Wydaw. NaukoweTexter Sp. z o.o., 2016 .- 183 s. .- ISBN: 9788377905470 https://www.texterbooks.com/pl/p/Wyzwania-kreatywnej-gospodarki/135
[2] Przemysł kreatywny : ekonomia na styku kultury i biznesu / (Red.) Janina Stankiewicz, Zbigniew Binek, Sławomir Kotylak .- Zielona Góra : Wydaw. MAjUS s.c., 2013, 168
[3] Dudziński J. (red.) (2010): Podstawy handlu zagranicznego. Difin 84-129
[4] Dudziński J., Nakonieczna-Kisiel H. (red.) (2007): Międzynarodowe stosunki gospodarcze. Wybrane zagadnienia. Wyd. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie 141-159
[5] Szpringer W. (2005): Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie. Difin całość
[1] Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A. (2009): E-usługi a społeczeństwo informacyjne. Difin całość
[2] Niedźwiedziński M. (2004): Globalny handel elektroniczny. Wyd. Naukowe PWN całość Jasiński A.H. (2006): Innowacje i transfer techniki w procesie transormacji. Difin całość [3] Strużycki M. (red.) (2006): Innowacyjność w teorii i praktyce. SGH w Warszawie całość
[4] Chudzik M., Frań A., Grzywacz A., Korus K., Spyra M. (2005): Prawo handlu elektronicznego. Oficyna Wydawnicza BRANTA całość
[5] Ruszczyk Z. (1997): Internet w biznesie. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr całość
Nazwa przedmiotu: Międzynarodowy rynek informacji i nowych technologii
Zmodyfikowane przez dr Sławomir Kotylak (ostatnia modyfikacja: 22-09-2016 00:54)