SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Projektowanie obiektów architektury krajobrazu II |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ArchKP-proj.- 16 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura krajobrazu |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 7 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 60 | 4 | 36 | 2,4 | Zaliczenie na ocenę |
Dla specjalności "Architektura krajobrazów współczesnych"
Zapoznanie studentów z zaawansowanym projektowaniem obiektów architektury krajobrazu związanych z przestrzenią miejską; tworzenie funkcjonalnych wnętrz ogrodowych dostosowanych do potrzeb użytkownika.
Dla specjalności "Rewaloryzacja i rekultywacja krajobrazów"
Zapoznanie studentów z zaawansowanym projektowaniem obiektów architektury krajobrazu związanych z obiektami o znaczeniu historycznym; projektowanie rewitalizacji zabytkowych wnętrz ogrodowych, dostosowanych do potrzeb współczesnego użytkownika.
Formalne: zaliczenie przedmiotów: Rysunek, Grafika inżynierska, Geometria wykreślna, Podstawy projektowania, Projektowanie obiektów architektury krajobrazu I
Nieformalne: wiedza z zakresu budownictwa ogrodowego, gleboznawstwa, uprawy roli oraz historii założeń ogrodowych
Dla specjalności "Architektura krajobrazów współczesnych"
Program wykładów:
Przekształcenie środowiska przyrodniczego w mieście; Rodzaje założeń ogrodowych i krajobrazowych położonych na obszarach miast i w krajobrazie tworzących systemy o wysokich walorach zdrowotnych, ekologicznych i estetycznych. Projektowanie ogrodów dziedzińcowych. Projektowanie ogrodów na dachach i elewacjach zabudowy. Projektowanie placów miejskich. Projektowanie ogrodów gier i zabaw. Projektowanie ogrodów kościelnych. Projektowanie cmentarzy.
Program ćwiczeń projektowych i terenowych:
Opracowanie inwentaryzacji zieleni miejskiej, Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego, Opracowanie projektu zagospodarowania terenu zieleni miejskiej z doborem gatunkowym roślin oraz opisem do zagospodarowania terenu.
Dla specjalności "Rewaloryzacja i rekultywacja krajobrazów"
Program wykładów:
Zabytkowe założenia architektoniczno-ogrodowe – waloryzacja, przyczyny zjawisk degradacyjnych, skutki degradacji. Rodzaje zabytkowych założeń ogrodowych i krajobrazowych. Style ogrodowe. Zasady tworzenia programu i koncepcyjnego projektu rewaloryzacji. Projektowanie rekonstrukcji/odnowienia założenia zabytkowego. Projektowanie nowej funkcjonalności w założeniach zabytkowych. Projektowanie ogrodów kościelnych. Projektowanie cmentarzy. Projektowanie założeń przypałacowych. Projektowanie terenów z ekspozycją pomników przyrody.
Program ćwiczeń projektowych i terenowych:
Analiza historyczna kompozycji ogrodowych. Wyznaczanie granic historycznych parku/ogrodu. Wyznaczenie stref ochrony konserwatorskiej dla historycznych parków/ogrodów. Opracowanie inwentaryzacji zieleni istniejącej. Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego, Opracowanie projektu zagospodarowania terenu z doborem gatunkowym roślin oraz opisem do zagospodarowania terenu.
metody podające: wykład konwersatoryjny, wykład informacyjny.
metody poszukujące: metoda ćwiczeniowo-praktyczna – metoda ćwiczebna i projekt.
metoda eksponująca: pokaz
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Sposobem sprawdzenia wiedzy praktycznej jest ocena projektu zagospodarowania wybranego terenu pod względem: przyjętych rozwiązań projektowych – wykorzystania wiedzy teoretycznej w kształtowaniu wnętrz ogrodowych wraz z oceną realizacji wymagań Inwestora, a także ocena poprawności przygotowania dokumentacji projektowej (teczka projektu).
Egzamin – wiedza teoretyczna. Polega na przedstawieniu ilustracji, które mają być zinterpretowane przez studenta a tym samym, student wykaże się zdobytą wiedzą i rozumieniem zagadnień związanych z teorią projektowania wnętrz ogrodowych.
Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen wszystkich elementów składowych kształcenia (uwzględniającą jako wagę liczbę godzin w poszczególnych elementach).
Brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Andrzej Greinert, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 11:11)