SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Krajobraz miejski |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ArchP-KM-S16 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura / Projektowanie architektoniczno-urbanistyczne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera architekta |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1. Celem w zakresie wiedzy jest zapoznanie studenta z metodami analizy krajobrazu historycznych i współczesnych obszarów zabudowanych w mieście.
2. Celem w zakresie umiejętności jest nauczenie studenta sporządzania badawczo-projektowych opracowań oceny krajobrazu miejskiego na podstawie dokumentacji kartograficznej i wizji lokalnej w terenie.
3. Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest uświadomienie studentowi potrzeby podnoszenia jakości środowiska miejskiego w zakresie walorów krajobrazowych, a także przygotowanie studenta do podjęcia pracy badawczo-projektowej związanej z kształtowaniem i ochroną krajobrazu miejskiego.
Nieformalne:
Student powinien mieć opanowaną podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie kompozycji urbanistycznej i kształtowania architektury krajobrazu.
Program ćwiczeń:
Część wprowadzająca do tematu zadania badawczo-projektowego:
1. Opracowanie przez zespół badawczo-projektowy studentów (w formie dokumentacji opisowo-graficznej) analizy budowy krajobrazu, po jednym z wybranych zespołów historycznej i współczesnej zabudowy miejskiej.
2. Prezentacja przez zespoły studentów wykonanych analiz krajobrazu według podziału w zakresie pracy indywidualnej i zespołowej, prowadzonej na podstawie dokumentacji kartograficznej i wizji lokalnej w terenie.
Część podstawowa zadania badawczo-projektowego:
1. Wykonanie indywidualnych prac studialno-badawczych (w formie opisowo-graficznej), przedstawiających wyniki przeprowadzonej analizy i dokonanej oceny harmonijnych
i dysharmonijnych (zdegradowanych) układów zabudowy w krajobrazie miejskim.
2. Opracowanie zespołowe zadania badawczo-projektowego, wykonane w całości (w formie planszy pokazowej) prezentującej metody i wyniki analiz oraz ocenę i wnioski projektowe dotyczące ochrony i poprawy walorów krajobrazowych historycznych i współczesnych układów zabudowy miejskiej.
Metody poszukujące:
Ćwiczenia dotyczące nabywania przez studenta praktycznej wiedzy, umiejętności i kompetencji do sporządzania opracowań analizy i oceny walorów krajobrazu miejskiego, odbywają się w zespołach badawczo-projektowych, wykonujących indywidualne i wspólne zadania studialne w wyznaczonym zakresie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia:
Student poddaje się weryfikacji wiedzy dotyczącej rozróżniania metod analizy krajobrazu historycznych i współczesnych obszarów zabudowanych w mieście oraz wiedzy dotyczącej sposobu sporządzania opracowań krajobrazu miejskiego na podstawie dokumentacji kartograficznej i wizji lokalnej w terenie; przedstawia do weryfikacji wykonane indywidualnie i w zespole badawczo-projektowe opracowania oceny krajobrazu miejskiego; potwierdza, że zdaje sobie sprawę z konieczności podnoszenia jakości środowiska miejskiego w zakresie walorów krajobrazowych, a także przygotowanie do podjęcia pracy badawczo-projektowej związanej z kształtowaniem i ochroną krajobrazu miejskiego.
Zasada ustalania oceny:
Ocena indywidualnych prac studialno-badawczych (w formie opisowo-graficznej) i zespołowego opracowania badawczo-projektowego (w formie planszy pokazowej); frekwencja na zajęciach i liczba przyjętych korekt indywidualnych i z zespołem u prowadzącego zajęcia. Oceną osiągniętych efektów kształcenia w kategorii „wiedza” jest pozytywny wynik (W) z pracy na zajęciach, w kategorii „umiejętności” jest pozytywny wynik (Ua, Ub) z zadań, a w kategorii “kompetencje” jest pozytywny wynik (K), potwierdzających m.in. czynny udział i poziom aktywności studenta w przedmiotowych zadaniach.
Oceną końcową przedmiotu (P) to średnia ocen z osiągniętych efektów kształcenia:
P = (W + Ua + Ub + K)/4.
Brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. arch. Bogusław Wojtyszyn, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 31-05-2017 16:12)