SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski II
Kod przedmiotu 09.0-WP-PSP-JO-02A_pNadGen1A6CX
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Praca socjalna
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Zakres tematyczny

1. Studia i studiowanie: struktura i funkcjonowanie uczelni wyższych w Polsce i krajach anglojęzycznych.

2. Rodzina i życie społeczne.

3. Osobowość – różnice kulturowe/szok kulturowy.

4. Analiza zachowań społecznych, psychologia grupy (role w grupie, cechy osobowości).

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie ćwiczeń: ocena średnia arytmetyczna uzyskana na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach, ocen z zadań lub projektów określonych przez prowadzącego, ocen z testów cząstkowych w zakresie reprezentatywnego materiału programowego.
Ocena końcowa: jest oceną z ćwiczeń
 

Literatura podstawowa

  1. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Intermediate, Oxford University Press, 2009.
  2. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press, 2009.
  3. Bell J., Gower R., Matters Upper intermediate, Longman, 2001.
  4. Davies P. A., Falla T., FCA Result,Oxford University Press, 2008.
  5. Jones L., New Progress to First Certificate, Cambridge University Press, 2003.
  6. Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wydawnictwo „Wagros” Poznań 2007.
  7. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wydawnictwo „Wagros”, Poznań 2009.
  8. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Śląskie Wydawnictwo Naukowe, Tychy 2006.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 06-09-2016 01:55)