SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Trening interpersonalny |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSP-TrI-K_pNadGenX0DFS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zrozumienie mechanizmów determinujących zachowania własnych i innych osób, pogłębienie umiejętności wyrażania myśli i uczuć, nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów, zintegrowanie się z grupą studencką.
Brak
Rozwój kompetencji interpersonalnych -ja w relacji z samym sobą oraz z innymi ludźmi. Komunikacja werbalną i niewerbalna. Bariery w komunikacji i umiejętność ich omijania. Dynamika procesów grupowych- identyfikacja ról grupowych; jednostka w procesie grupowym; analiza własnego stylu komunikacji i zachowania w grupie;
skuteczność w rozwiązywaniu konfliktów - umiejętność odbierania i wyrażania emocji; zasady konstruktywnego rozwiązywania konfliktów w grupie. Aktywne słuchanie;
Dyskusja grupowa, warsztat grupowy
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Analiza wybranych tekstów źródłowych, co najmniej 90 % obecność na zajęciach, praca z grupą
Krzysztof Jedliński, Trening interpersonalny, WAB, 2008.
Zbigniew Zaborowski, Trening interpersonalny, Scholar, 1997.
Boynes C, Mowa ciała, 2008
McKay, jak ujarzmić emocje, 2008,
Gordon T, Wychowanie bez porażek, Warszawa 1994,
Haman, Docenić konflikt, 1997,
Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 08-09-2016 01:53)