SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski IV - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski IV
Kod przedmiotu 09.0-WP-PSP-JO-04A_pNadGenX8G9V
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Praca socjalna
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1. Zaliczenie języka angielskiego I, II, III

Zakres tematyczny

1.    Praca: zatrudnienie i bezrobocie, rozmowa kwalifikacyjna, praca w kraju i za granicą.
2.    Korespondencja formalna.
3.    Zachowania społeczne: osobowość, stereotypy narodowe, różnice kulturowe.
4.    Różne sposoby komunikacji, Internet.
5.    Ośrodki wychowawcze, schroniska dla nieletnich, przestępczość.
6.    Praca charytatywna, organizacje społeczne.
 

 

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie: ocena średnia arytmetyczna uzyskana na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach, ocen z zadań lub projektów określonych przez prowadzącego, ocen z testów cząstkowych w zakresie reprezentatywnego materiału programowego.

Egzamin końcowy w formie testów językowych sprawdzających stopień zaawansowania w zakresie poszczególnych sprawności językowych: czytania, pisania, mówienia (4-5 minutowa prezentacja dotycząca jednego z tematów realizowanych w trakcie lektoratu) i słuchania.
punktacja: 
CZYTANIE:    25 punktów 
MÓWIENIE:   25 punktów 
SŁUCHANIE: 25 punktów 
PISANIE:        25 punktów     
-------------------------------------------------- 
RAZEM:        100 punktów 

KRYTERIA OCENIANIA: 
51 – 60 pkt. -   dostateczny 
61 – 70 pkt. -   dostateczny plus 
71 – 80 pkt. -   dobry 
81 – 90 pkt. -   dobry plus 
91 – 100 pkt. - bardzo dobry

Ocena końcowa: jest oceną z egzaminu.

Literatura podstawowa

Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Intermediate, Oxford University Press, 2009

Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press, 2009
Bell J., Gower R., Matters Upper intermediate, Longman, 2001
Davies P. A., Falla T., FCA Result,  Oxford University Press, 2008
Jones L., New Progress to First Certificate, Cambridge University Press, 2003
Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007
Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros, 2009
Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003
Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997
Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros, 2009.

Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004
Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006

 

Literatura uzupełniająca

Brak

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 08-09-2016 23:46)