SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki IV |
Kod przedmiotu | 09.0-WP-PSP-JO-04N_pNadGenA77D9 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Znajomość języka obcego na poziomie B1. Zaliczenie języka niemieckiego I, II, III
1. Praca: zatrudnienie i bezrobocie, rozmowa kwalifikacyjna, praca w kraju i za granicą.
2. Korespondencja formalna.
3. Zachowania społeczne: osobowość, stereotypy narodowe, różnice kulturowe.
4. Różne sposoby komunikacji, Internet.
5. Ośrodki wychowawcze, schroniska dla nieletnich, przestępczość.
6. Praca charytatywna, organizacje społeczne.
munikacji werbalnej i niewerbalnej.
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie: ocena średnia arytmetyczna uzyskana na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach, ocen z zadań lub projektów określonych przez prowadzącego, ocen z testów cząstkowych w zakresie reprezentatywnego materiału programowego.
Egzamin końcowy w formie testów językowych sprawdzających stopień zaawansowania w zakresie poszczególnych sprawności językowych: czytania, pisania, mówienia (4-5 minutowa prezentacja dotycząca jednego z tematów realizowanych w trakcie lektoratu) i słuchania.
punktacja:
CZYTANIE: 25 punktów
MÓWIENIE: 25 punktów
SŁUCHANIE: 25 punktów
PISANIE: 25 punktów
--------------------------------------------------
RAZEM: 100 punktów
KRYTERIA OCENIANIA:
51 – 60 pkt. - dostateczny
61 – 70 pkt. - dostateczny plus
71 – 80 pkt. - dobry
81 – 90 pkt. - dobry plus
91 – 100 pkt. - bardzo dobry
Ocena końcowa: jest oceną z egzaminu.
Brak
Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 08-09-2016 23:50)