SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Medialne mechanizmy reklamy |
Kod przedmiotu | 15.3-WP-PEDP-MMR-W-S14_pNadGenWWLVO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Informatyka szkolna i edukacja medialna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu medialnych mechanizmów reklamy. Zapoznanie studentów z planowaniem kampanii reklamowej w mediach, zasadami i kryteriami wyboru mediów, tworzeniem skutecznego tekstu reklamowego. Przygotowanie studentów do samodzielnego funkcjonowania w świecie współczesnej komunikacji medialnej. Kształtowanie umiejętności głębokiej analizy i samodzielnego konstruowania właściwej formy komunikatu werbalnego czy wizualnego w obszarze reklamy, wyjaśnienia silnych i słabych stron poszczególnych przekazów reklamowych, a także kształtowanie umiejętności pracy w grupie społecznej.
Podstawowe zasady pisowni i ortografii języka polskiego oraz podstawowe umiejętności obsługi edytora tekstu (Microsoft Word, OpenOffice Writer), budowy prezentacji (Microsoft PowerPoint, OpenOffice Impress) oraz obsługi programów graficznych (Corel Draw, Adobe Photoshop).
Wykłady
Definiowanie i historia reklamy. Miejsce reklamy w działaniach marketingowych firmy. Cechy, cele, funkcje reklamy oraz kryteria klasyfikacji reklamy. Fazy procesu tworzenia reklamy. Modele reklamy. Metody budowy przekazu reklamowego. Cztery kategorie reklam-macierz FCB. Reguły tworzenia skutecznych tekstów reklamowych. Elementy tekstu reklamowego. Argumenty za i przeciw reklamie. Procesy zapamiętywania i ich znaczenie dla konstrukcji i emisji reklam. Znaczenie i mechanizmy oddziaływania mediów. Zalety i wady różnych form reklam. Kolory i ich wykorzystanie w reklamie. Mechanizm oddziaływania reklamy. Zarys psychologii reklamy. Etapy planowania kampanii reklamowej w mediach. Zasady i kryteria wyboru mediów. Ocena efektywności przeprowadzonej kampanii reklamowej.
Ćwiczenia
Analiza działań reklamowych firm i określanie celów tych działań. Ocena systemu identyfikacji wizualnej wybranych firm. Dobór odpowiednich mediów reklamy do rodzaju produktu. Konstruowanie tekstu reklamowego. Cechy dobrego sloganu reklamowego. Czynniki wpływające na dobór mediów i środków reklamy. Wpływ reklamy na zachowanie konsumenta. Odbiór reklamy-percepcja. Techniki oparte na automatycznych mechanizmach percepcji. Tworzenie reklam obrazem. Język reklamy. Projekt kampanii reklamowej w mediach.
Wykłady – pokaz, wykład konwencjonalny
Ćwiczenia – dyskusje grupowe, burza mózgów, prace indywidualne, prace grupowe, studia przypadków, metoda projektu, klasyczna metoda problemowa, praca z literaturą przedmiotu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką będą sprawdzane z zastosowaniem testów z progami punktowymi. Umiejętności praktyczne, np. analiza przekazu medialnego czy umiejętność konstruowania komunikatu reklamowego, oceniane będą na podstawie oceny jakości prac – projekty z progami punktowymi. Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów z zastosowaniem progów punktowych. Prowadzący ustalają, iż zaliczenie (ocena końcowa z przedmiotu) będzie średnią arytmetyczną pozytywnych ocen końcowych z: ćwiczeń i wykładów.
Wykłady
Zaliczenie wykładów: kolokwium pisemne z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Ćwiczenia
Zaliczenie ćwiczeń: pozytywne zaliczenie wszystkich kolokwiów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.
Ocena końcowa
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną końcowych ocen z ćwiczeń i wykładów.
Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 14-07-2016 19:40)