SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Administracja szkolnej pracowni komputerowej |
Kod przedmiotu | 11.3-WP-PEDP-ASPK |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Informatyka szkolna i edukacja medialna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z zasadami zarządzania komputerami oraz oprogramowaniem wykorzystywanym w jednostkach edukacyjnych. Nabycie przez studentów umiejętności zaplanowania konfiguracji sprzętu komputerowego, jego efektywne wykorzystanie oraz diagnostykę.
Podstawowe umiejętności obsługi komputera i systemu operacyjnego MS Windows / Linux oraz sieci Internet.
Licencje. Wprowadzenie w problematyką licencji na oprogramowanie komputerowe. Ergonomia stanowiska pracy. BIOS. Analiza działania oraz zarządzanie Biosem komputera. DOS. Podstawowe informacje dotyczące działania starszych systemów operacyjnych. Windows 7, 8, 10 / Linux. Zasady konfiguracji systemów operacyjnych: zarządzanie kontami użytkowników, stosowanie zasad bezpieczeństwa. Serwery sieciowe. Techniki tworzenia szkolnych serwerów pocztowych, stron internetowych oraz strumieniowania sygnału audio/wideo. Pogramy narzędziowe. Niezbędne informacje teoretyczne oraz narzędzia umożliwiające partycjonowanie dysków, tworzenie obrazów nośników danych, odzyskiwanie skasowanych informacji. Wybór konfiguracji oraz składanie komputera. Praktyczne informacje dotyczące zasad doboru konfiguracji sprzętowej komputerów osobistych oraz serwerów. Zdalne zarządzanie komputerem. Narzędzia do monitoringu pracy uczniów, zdalnej prezentacji wybranych treści programowych. Audyt oraz testowanie sprzętu komputerowego. Proces zbierania i oceniania sprawności oraz efektywności działania pracowni komputerowej. Zasady testowania poszczególnych komponentów komputera.
Zajęcia laboratoryjne w pracowni komputerowej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Efekty kształcenia będą weryfikowane trzema sposobami: poprzez systematyczną kontrolę wykonania zadań przewidzianych programem oraz końcowego kolokwium.
Laboratoria
Pozytywne zaliczenie wszystkich kolokwiów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa z laboratoriów jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.
Ocena końcowa
Średnia arytmetyczna wszystkich ocen.
1. Czarny P., [2002], Odzyskiwanie danych w praktyce, Gliwice.
2. Danowski B., [2002], Norton Ghost i Drive Image. Ratowanie danych. Ćwiczenia, Gliwice.
3. Danowski B., Pyrchla A., [2002],BIOS. Przewodnik, Gliwice.
4. Lal K., Rak T., [2005], Linux. Komendy i polecenia. Praktyczne przykłady, Gliwice
5. Negus Ch., [2005], Fedora Core 3. Biblia, Gliwice.
6. Snedaker S., Bendell D., [2005], Windows Small Business Server 2003. Administracja systemem, tł. Dzieniszewski S., Jędrysiak M, Pilch P., Gliwice
7. Sokół R., [2005], DOS. Leksykon kieszonkowy, Gliwice.
1. Zawadzki W., Andrzej Kierkowski A., [1995], Norton Commander 5.0 w praktyce, Gliwice.
2. Boyce J., [2010], Windows 7 PL. Biblia, Helion.
3. Danowski B., [2004], Norton Ghost 2003. Ćwiczenia, Gliwice.
4. Daszkiewicz D., [2003], PartitionMagic. Ćwiczenia, Gliwice.
Kurs z materiałami dydaktycznymi, zadaniami oraz wymaganiami jest dostępny na platformie e-learningowej KMTI.
Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 14-07-2016 20:45)