SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wychowanie fizyczne z metodyką II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wychowanie fizyczne z metodyką II
Kod przedmiotu 05.1-WP-PEDP-WFM2-K_genZZ3XO
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesna edukacja artystyczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Grażyna Biczysko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Student poznaje miejsce wychowania fizycznego w edukacji oraz podstawowe pojęcia i mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz motorycznego dzieci i młodzieży. Nabywa umiejętności do samodzielnego prowadzenia zajęć ruchowych.

 

Wymagania wstępne

Podstawowe wiadomości z zakresu biologii oraz ogólna sprawność psychomotoryczna. Zaliczenie treści programowych z IV semestru.

 

Zakres tematyczny

Proces nauczania ćwiczeń ruchowych oraz rozwój psychofizyczny dziecka. Usprawnianie ruchowe studentów zgodnie z programem nauczania wychowania fizycznego w przedszkolu i szkole. Opracowanie konspektu lekcji wychowania fizycznego. Praktyczne zastosowanie metod nauczania w różnych typach lekcji wychowania fizycznego.

 

Metody kształcenia

Obserwacja, dyskusja problemowa, analiza dokumentów, metoda poglądowa, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatoria

Ćwiczenia kończą się zaliczeniem na ocenę.  Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest opracowanie konspektów lekcyjnych oraz samodzielne prowadzenie zajęć.

Ocena końcowa

Oceną końcową jest ocena z konwersatoriów.

Literatura podstawowa

  1. Gniewkowski W., WlaźnikPodobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”. K., Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych, Warszawa 1991.
  2. Maszczak T., Zajęcia ruchowe w kształceniu zintegrowanym, Wrocław 2000.
  3. Strzyżewski S., Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej, Warszawa 1997.
  4. Tatarczuk J., Metodyka wychowania fizycznego: zagadnienia wybrane, Zielona Góra 2011.
  5. Trześniowski R., Zabawy i gry ruchowe, Warszawa 1995.

Literatura uzupełniająca

  1. Bronikowski M., Metodyka wychowania fizycznego, Poznań 2002.

 

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 04-08-2016 13:46)