SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Procedury pozyskiwania środków finansowych w edukacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Procedury pozyskiwania środków finansowych w edukacji
Kod przedmiotu 14.9-WP-PEDP-PPŚF-W_pNadGenJPMGC
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesna edukacja artystyczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Agata Ast
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami współfinansowania przedsięwzięć edukacyjnych z funduszy unijnych. Podczas przygotowywania projektów, studenci zapoznają się w praktyce z zasadami i procedurami aplikowania o środki unijne, a także zasadami realizacji projektów współfinansowanych z funduszy europejskich.

Wymagania wstępne

Podstawowe umiejętności obsługi komputera, edytora tekstu, pozyskiwanie i selekcja informacji w sieci internet.

Zakres tematyczny

Słowniczek pojęć. Mapa instrumentów finansowych w obszarze edukacji – przegląd i charakterystyka: fundusze unijne twarde EFRR, fundusze unijne miękkie EFS (PO KL), ze szczególnym uwzględnieniem środków na edukację, fundusze norweskie, fundusze prywatne (sponsorzy prywatni: biznes i organizacje pozarządowe), fundusze administracji centralnej, fundusze administracji regionalnej (środki samorządowe wojewódzkie, powiatowe, gminne). Procedury pozyskiwania środków i realizacji projektów: procedura aplikacyjna (ocena formalna i merytoryczna), procedura partnerska (list intencyjny, umowa partnerska), procedura negocjacyjna (negocjacje założeń projektowych), procedura odwoławcza. Praca z GWA i formularzami aplikacyjnym: praca w grupach w sali komputerowej. Generowanie pomysłów na projekty: praca warsztatowa (grupy 2-3 osobowe).

Metody kształcenia

Wykład, metoda projektowa.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady

Efekty kształcenia będą weryfikowane w formie pisemnej. Test z progami punktowymi składający się z pytań zamkniętych i otwartych dotyczących tematyki objętej wykładami oraz literaturą podstawową do przedmiotu. Minimum na uzyskanie zaliczenia testu to 50% punktów.

Ocena końcowa

Ocena końcowa stanowi ocenę z wykładów.

Literatura podstawowa

  1. ABC zarządzania projektami miękkimi – poradnik, red. B. Grucza, Warszawa 2012.
  2. Grucza B., Bonikowska M., Majewski M., Małek M., Podręcznik zarządzania projektami europejskimi miękkimi, Warszawa 2006.
  3. Instrukcja do wniosku o dofinansowanie w ramach PO KL, online: http://www.efs.gov.pl/
    generatory_wnioskow/documents/instrukcja_wypelniania_wniosku_010409.pdf
    .
  4. Pilch E., Poradnik beneficjenta „Fundusze unijne dla oświaty – kształcenie i doskonalenie nauczycieli”, Warszawa 2009

Literatura uzupełniająca

Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki „Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”, M. Branka, M. Rawłuszko, A. Siekiera, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2009.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-07-2016 09:28)