SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja muzyczna z metodyką I |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PEDP-EM1 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesna edukacja artystyczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z elementarnymi podstawami teorii muzyki, koncepcjami kształcenia muzycznego i aktywnymi formami muzycznej działalności (śpiew, gra na instrumencie, ruch z muzyka, słuchanie muzyki, tworzenie muzyki). Przygotowanie teoretyczno-praktyczne do prowadzenia zajęć muzycznych w grupie przedszkolnej i wczesnoszkolnej..
Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu psychologii dziecka, pedagogiki, dydaktyki. Kompetencje wokalne, słuchowe, ruchowe niezbędne w pracy muzycznej.
Cele i zadania edukacji muzycznej. Podstawowe wiadomości z zakresu nauki o muzyce. Miejsce edukacji muzycznej w procesie edukacji kulturalnej dzieci. Prawidłowości rozwoju muzycznego dzieci. Różne wymiary edukacji muzycznej. Wybrane koncepcje i metody pracy muzycznej z dziećmi (E.J. Dalcroze, C. Orff, Z. Kodaly, S. Suzuki, E.E. Gordon, B. Strauss, L. Bajkowska i In.). Standardy edukacji muzycznej. Podstawowe formy aktywności muzycznej (śpiew, gra na instrumencie, ruch z muzyka, słuchanie muzyki, tworzenie muzyki). Metody nauczania muzyki i typy lekcji. Muzyczna pedagogika zabawy. Problemy kształcenia głosu dziecka, dobór repertuaru wokalnego dla dzieci. Przegląd badań nad edukacją muzyczną dzieci.
Metody ekspresyjne, asymilacji wiedzy, twórcze.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Zaliczenie z oceną na podstawie aktywnej obecności, dyskusji studentów (20%), pracy pisemnej (30%) i prezentacji multimedialnej (50%).
Ocena końcowa
Oceną końcowa jest ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 27-07-2016 14:56)