SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy nauczania języka obcego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy nauczania języka obcego
Kod przedmiotu 05.6-WP-PEDP-PNJO
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesna edukacja artystyczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Agnieszka Olczak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie z pedagogicznymi podstawami nauczania języka obcego. Budowanie warsztatu nauczyciela w zakresie organizacji edukacji językowej, dostrzeganie potrzeby dokształcania się w zakresie nowych rozwiązań dotyczących edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Znaczenie wczesnego nauczania – uczenia się języków obcych. Dwujęzyczna edukacja, dwujęzyczne przedszkola i szkoły. Zasady edukacji językowej dzieci. Aktywizowanie dzieci w procesie nauczania – uczenia się języka obcego przez dzieci w toku wczesnej edukacji. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dzieci w toku edukacji językowej. Rola nauczyciela w edukacji językowej dzieci.

Metody kształcenia

Wykład konwencjonalny, problemowy, prezentacje multimedialne. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady

Pozytywnie oceniona praca pisemna dotycząca zagadnień związanych z metodycznymi podstawami edukacji językowej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Ocena końcowa

Ocena ostateczna – ocena z wykładów.

Literatura podstawowa

  1. Falkiewicz-Szult M., Edukacja językowa w przedszkolu, [w:] Edukacja małego dziecka – refleksje, problemy, doświadczenia, red. A. Nowak-Łojewska, A. Olczak, A. Soroka-Fedorczuk, Zielona Góra 2009.
  2. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 1999.
  3. Olczak A., Język obcy w kształceniu zintegrowanym, [w:] Dziedziny kształcenia w klasach I-III, red. M. Magda-Adamowicz, L. Kataryńczuk-Mania, Warszawa 2013.
  4. Olczak A., red., Język obcy w przedszkolu: od edukacji językowej do interkulturowej, Zielona Góra 2011.
  5. Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Warszawa 2003.

Literatura każdorazowo ustalana przez prowadzącego

Literatura uzupełniająca

  1. Falkiewicz-Szult M., Immersja, czyli zanurzenie w języku obcym: model organizacyjny dla adaptacji bilingualnego kształcenia w przedszkolu, „Bliżej Przedszkola” 2011, 1.112.
  2. Integracja w nauczaniu języków obcych, red. J. Zawodniak, K. Trychoń-Cieślak, Zielona Góra 2005.

Literatura każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 04-08-2016 16:21)