SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Gra na instrumencie I |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PEDP-GI1 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesna edukacja artystyczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z elementarnymi zasadami gry na instrumencie ( pianino, keyboard, flet prosty, dzwonki chromatyczne, instrumenty perkusyjne)j Rozwijanie umiejętności manualnych, wykonawczych. Konstruowanie własnych propozycji instrumentów muzycznych dla dzieci. Rozpoznawanie różnych brzmień instrumentów.
Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu zasad muzyki, psychologii i pedagogiki elementarnej.
Cele, zadania i literatura przedmiotu. Charakterystyka instrumentarium dziecięcego. Poznanie literatury metodycznej z zakresu gry na instrumentach. Sposoby zapisywania i możliwości stosowania efektów perkusyjnych. Poznawanie techniki gry na wybranych instrumentach muzycznych( pianino, instrumenty elektroniczne, flety proste, instrumenty o określonej wysokości: dzwonki ,dzwonki diatoniczne i chromatyczne, ksylofony, metalofony, instrumenty perkusyjne o nieokreślonej wysokości (marakasy, bębenki, kastaniety, tamburyna, clavesy, talerze, pudełka akustyczne, czeczotki itp.). Konstruowanie własnych instrumentów muzycznych, niekonwencjonalnych dla dzieci. Opracowanie akompaniamentu do piosenek, zabaw muzyczno-ruchowych. Improwizowanie na instrumentach muzycznych - zabawy ekspresyjne.
Metody ekspresyjne, asymilacji wiedzy
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Zaliczenie z oceną: skonstruowanie własnego instrumentu dla dzieci i wskazanie możliwości jego wykorzystania w praktyce artystycznej.
Ocena końcowa
Oceną końcową jest ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 28-07-2016 12:03)