SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja teatralna z metodyką |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PEDP-ETzM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesna edukacja artystyczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z teatrem jako formą edukacji literackiej, genezą, celami, rodzajami, formami i zasadami pracy. Zapoznanie z przykładowymi scenariuszami sztuk teatralnych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, ich analiza pod kątem wartości poznawczych, wychowawczych i emocjonalnych. Kształcenie umiejętności przygotowywania scenariuszy do wybranych tekstów literackich dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Opanowanie umiejętności przekładu scenariusza na język sceny; zdobycie kompetencji w zakresie wzorowego czytania i recytacji tekstu, projektowania oraz wykonania dekoracji, rekwizytów i kostiumów do inscenizacji, przygotowania oprawy muzycznej oraz wystawienia przedstawienia.
Podstawy języka polskiego oraz pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
Teatr jako forma pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – geneza, istota, cele pracy. Teatr a drama. Rodzaje teatru dla dzieci. Praca nad tekstem w edukacji teatralnej. Formy teatru. Ćwiczenia warsztatowe doskonalące ekspresję sceniczną studentów (bezsłowna i mówiona, gest i ruch sceniczny, podawanie tekstu, włączanie elementów scenografii, muzyki i światła, kostiumu i rekwizytu). Przygotowanie sztuki teatralnej dla dzieci: opracowanie i wybór scenariusza, dobór aktorów, zaprojektowanie i wykonanie dekoracji, rekwizytów i kostiumów, przygotowanie oprawy muzycznej. Próby aktorskie, analiza i ocena gry aktorskiej. Wystawienie sztuki dla grupy studenckiej. Wystawienie sztuki dla dzieci z zielonogórskich przedszkoli i szkół podstawowych.
Praca z książką, metoda przypadków, burza mózgów, klasyczna metoda problemowa, dyskusja, prelekcja, metoda projektu, symulacja, metoda sytuacyjna, inscenizacja, drama, ćwiczenia warsztatowe, gry.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnego uczestnictwa w zajęciach, przygotowania scenariusza sztuki teatralnej i jego pozytywnej oceny, przygotowania jednego z elementów sztuki (oprawy muzycznej, scenografii, charakteryzacji, choreografii, gry aktorskiej), udziału w wystawieniu przedstawienia. Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest pozytywna ocena ze wszystkich wymienionych form aktywności studenta.
Ocena końcowa
Oceną końcową jest ocena z konwersatorium.
Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 13:53)