SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rozwój mowy i języka |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PEDP-RMJ-Ć_pNadGenYUKKK |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Logopedia i terapia pedagogiczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z normą rozwojową oraz warunkami prawidłowego rozwoju mowy i języka. Przygotowanie do projektowania działań wspomagających rozwój mowy dziecka.
Psychologia rozwojowa.
Okresy w rozwoju mowy. Znaczenie okresu prenatalnego w rozwoju mowy. Pierwszy rok życia dziecka: nabywanie podstaw sprawności językowych w kontekście rozwoju ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego. Rozwój fonologicznej, gramatycznej, semantycznej i pragmatycznej sprawności językowej od drugiego do siódmego roku życia. Czynniki warunkujące prawidłowy rozwój mowy. Czynniki biologiczne i środowiskowe zakłócające rozwój mowy.
Dyskusja, praca z książką, klasyczna metoda problemowa, projekt, metoda przypadku.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia
Średnia arytmetyczna oceny z kolokwium oraz studium przypadku i projektu.
Ocena końcowa
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-07-2016 16:08)