SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy języka migowego |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PEDP-PJM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Logopedia i terapia pedagogiczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z problematyką dotyczącą niepełnosprawności związanej z wadami słuchu. Osoby głuche i niedosłyszące – wprowadzenie do problematyki dotyczącej uszkodzeń słuchu. Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z głuchotą. Nauka alfabetu daktylograficznego, liczebników głównych oraz znaków wybranych ideograficznych.
brak
Osoby głuche i niedosłyszące – wprowadzenie do problematyki dotyczącej uszkodzeń słuchu. Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z głuchotą. Problemy życia codziennego osób głuchych. Znaki daktylograficzne – alfabet palcowy, liczebniki główne. Znaki ideograficzne – wybrane ideogramy.
Praca z książką, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia
Kolokwium, ocena z zaangażowania studenta podczas zajęć, obecność na zajęciach.
Ocena końcowa
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń.
Ćwiczenia
Kolokwium, ocena z zaangażowania studenta podczas zajęć, obecność na zajęciach.
Ocena końcowa
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń.
1. Jouvet D., Mowa dziecka: wychowanie dwujęzyczne dziecka niesłyszącego, Warszawa 1996.
2. Lane H., Maska dobroczynności: o deprecjacji społeczności głuchych, Warszawa 1996.
3. Prillwitz S., Język, komunikacja i zdolności poznawcze niesłyszących, Warszawa 1996.
4. Sachs O., Zobaczyć glos: podróż do świata ciszy, Warszawa 1998.
5. Kosiba O., Grenda P., Leksykon języka migowego, Bogatynia 2011.
1. Szczepankowski B., Niesłyszący – głusi – głuchoniemi, Warszawa 1999.
2. Szczepankowski B., Zarys historii stowarzyszeń głuchoniemych 1876-1946, Warszawa 1996.
Przedmiot obowiązkowy tylko dla studentów logopedia i terapia pedagogiczna.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 05-09-2016 08:52)