SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język niemiecki III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język niemiecki III
Kod przedmiotu 09.0-WP-PEDP-JO3-N_pNadGen1KVAX
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Resocjalizacja z przygotowaniem do mediacji
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Anna Kubrak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1.

Zakres tematyczny

Zachowania społeczne. Osobowość. Stereotypy narodowe, różnice kulturowe. Różne sposoby komunikacji werbalnej i niewerbalnej. 

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatoria

Konwersatoria kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka specjalistycznego na poziomie B2 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów. Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry. Ocena z konwersatoriów jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

Literatura podstawowa

  1. DaF kompakt A1-B1 Kursbuch mit 3 Audio-CDs + Übungsbuch mit 2 Audio-CDs, Verlag Klett, 2011.
  2. MEMO Lehr-und Übungsbuch mit 2CDs,Wortschatz- und Fertigkeitstrainin zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache + MEMO Lernwortschatz Deutsch-Polnisch, VerlagLangenscheidt, 2006.
  3. em Brückenkurs-Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe mit 2CDs + Arbeitsbuch, Max Hueber Verlag, 2006.
  4. em Hauptkurs + Arbeitsbuch mit 2CDs, Max Hueber Verlag, 2009.
  5. em Abschlusskurs mit 2CDs, Max Hueber Verlag, 2009.
  6. Themen 2/3 neu, Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache + Arbeitsbuch mit 2CDs + Lehrerhandbuch A,B, Max Hueber Verlag, 2007.
  7. Bęza S., Repetytorium gramatyki języka niemieckiego.
  8. Apelt M.L., Apelt H.P., Wagner M., Grammatik a la carte! Das Übungsbuch zur Grundgrammatik Deutsch,Verlag Moritz Diesterweg/Verlag Sauerländer.
  9. Grammatikbogen-Fiktionele Texte mit Aufgaben und Lösungsschlüseln für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache, Langenscheidt, 1998.

Literatura uzupełniająca

Brak

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-07-2016 21:23)