SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projekt korekcyjny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projekt korekcyjny
Kod przedmiotu 05.6-WP-PEDP-PRKO-K_pNadGenVQDVO
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Resocjalizacja z przygotowaniem do mediacji
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ernest Magda
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów ze sposobami projektowania działalności resocjalizacyjnej w oparciu o wyniki badań diagnostycznych. Przekazanie wiedzy na temat tworzenia indywidualnych programów resocjalizacji z uwzględnieniem celów wychowania korekcyjnego, stosowanych form i metod pracy, prognoz i sposobów ewaluacji.

 

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu diagnozy i metodyki resocjalizacji.

 

Zakres tematyczny

Projekt korekcyjny (pojęcie, rodzaje, możliwości aplikacyjne). Rola diagnozy w projektowaniu działalności korekcyjnej. Możliwości oddziaływań korekcyjnych w wybranych środowiskach wychowawczych. Zasady konstruowania projektów korekcyjnych. Opracowanie projektów korekcyjnych. Sposoby ewaluacji projektów.

Metody kształcenia

Metoda projektu, symulacja, giełda pomysłów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Na ocenę z konwersatoriów składa się aktywność (20%) i wykonanie projektu korekcyjnego (80%).

Oceną końcową jest ocena z konwersatoriów.

Literatura podstawowa

  1. Bowkett S., Wyobraź sobie, że.... Ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie uczniów, Warszawa 2000.
  2. Kosińska E., Zasady konstruowania szkolnego programu profilaktyki, Kraków 2002.
  3. Łabuć-Kryska I., Diagnoza w wychowaniu resocjalizującym, [w:] Problemy diagnozy nieprzystosowania społecznego, red. E. Bielicki, Bydgoszcz 1991.
  4. Wysocka E., Diagnoza w resocjalizacji, Warszawa 2008.

 

Literatura uzupełniająca

  1. Borowski M.P., Zastosowanie analizy SWOT i podejścia strategicznego jako element innowacyjny w metodyce wychowania resocjalizacyjnego, [w:] Wybrane zagadnienia z pedagogiki resocjalizacyjno-rewalidacyjnej, Płock 2009.
  2. Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna: wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2001.
  3. Marczak M., red., Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce, Kraków 2009.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-07-2016 09:13)